Jøtul Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 (endret) clutchen inn - rive bilen i fri - slippe clutchen. så tar du clutchen inn og setter den i gir, og slipper den igjen ser ikke noe grunn til å gjøre dette med mindre synkroniseringen i girkassen er ødelagt. Endret 27. mai 2009 av Gridset
Complexity Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Clutch inn - Fri gir - Clutch ut - Gir så mye gass som du vil ha - Clutch inn - Setter den i lavere gir - clutch ut. Brukes på girkasser som er usynkronisert.
larschroe Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Brukes på girkasser som er usynkronisert. Eller med utslitte synkroniseringsringer. Uansett vil det spare girkasse for mye slitasje, spesielt hvis du skal gire "langt" ned i forhold til hastigheten på bilen (eks. 3. gir i 70-80 km/h).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå