Finnen93 Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Eg skal kjøpe meg en ny gitar:P så det hadde vært veldig greit om noen kunne gi meg noen tips eg spiller rytme så eg trenger ikkje noe whammy bar:P
ole_marius Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 er litt fjern på å anbefale noe særlig, men en jeg kjenner sier altid at om han skal anbefale gitarer til andre så må han nesten vite hva man skal spille med gitaren
Finnen93 Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Skrevet 26. mai 2009 blir mye forskjellig egentlig men tenkte på emg 81 på gitaren då, spiller jo alt fra hard rock til heavy metal
henbruas Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Du må oppgi noen detaljer hvis folk skal kunne hjelpe deg. Prisklasse og spillestil er i alle fall det viktigste.
Finnen93 Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Skrevet 26. mai 2009 eg betaler ikkje mer enn 10.000 og eg spiller guns, metallica, bon jovi, ac dc, nickelback, osv
KimNK Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Hadde gått i butikken og sett på Gibson LesPaul og SG til å begynne med. Er du heldig kan du få fatt i ein fin brukt LesPaul Classic for 10.000,- eller kanskje til og med ein Standard hvis du har flaks. SG Special burde du greit kunne få tak i innan dine prisrammer, kanskje òg ein Standard. Begge desse er gitarar du kan bruke til nesten alt. Hvis du vil spare litt og kanskje lege litt meir pengar i sin skikkeleg amp til gitaren eller kanskje eit par kule pedalar, så er ikkje Epiphone sine alternativ heilt borti natta heller. Epiphone LP/SG Custom er svært gode gitarar. Uansett så er det dine eigne preferansar det kjem an på, så eg vil anbefale deg å bruke god tid på å leite etter alternativ og finne DEN gitaren du verkeleg vil ha. Solidbody med humbuckers og fast stol er vel stikkorda du kan ta med deg, og då er utvalget -stort-.
fenderebest Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 (endret) Sier selvsagt Fender Stratocaster siden Fender er trossalt best. En deluxe strat med S1 switching kan brukes til å spille hva det skal være. Selv om det kan være vanskelig å få tak i en hardtail utgave ser jeg da ingen grunn til å automatisk eksludere bort alle gitarer med tremolo. Om du setter på alle fjærene og skrur tremoloen helt inn vil jo gitareren fungere like bra som en hardtail. Jeg har en Epiphone LP Custom og jeg synes egentlig ikke det er noe særlig. Men du bør vertfall prøve ut forskjellige Fendere. Bedre gitarer finnes ikke! Endret 27. mai 2009 av fenderebest
Khalifen Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Forsøk også gitarer fra Hagstrøm. De har mange fete modeller. Hvis du bor i nærheten av Kristiansund (?) så kan du ta deg en tur innom Vintage Gitar for å forsøke noen av Reverend-gitarene deres.
kelto Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 (endret) Eksempler på noen tøffe gitarer i området rundt 10.000 kr. (ny, og avhengig av hvor de bestilles) uten vibrato: Epiphone Prophecy Les Paul EX Epiphone Zakk Wylde Bullseye Les Paul Epiphone Zakk Wylde ZV Custom Dean Dave Mustaine VMNT ESP LTD Deluxe H-1001 ESP LTD Deluxe EC-1000 BLK ESP LTD Standard F-401FM Ibanez RG7321 Ibanez RGT6EXFX Ibanez RGR321EX PRS SE Singlecut PRS Tremonti SE Det er selvsagt mange flere man kunne nevnt, men jeg hadde nok selv valgt blant en av disse Endret 2. juni 2009 av kelto
MrGeitost Skrevet 3. juni 2009 Skrevet 3. juni 2009 Se på musikkbørsen! Der har de en Gibson SG Standard til 9595, satt ned fra ca. 16 000
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå