Gå til innhold

[Løst]Skal ha skjermkort men... HD 4890 Vs GFX 275?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Takker for god hjelp med forrige spørsmål. Har nå kokt det i utgangspunktet ned til 2 skjermkort.

 

HD 4890 og GFX 275, er helt i det blå på hva jeg skal velge.

 

Begge ligger på noenlunde samme pris. Er der noen som vet om det er merkbare forskjeller under bruk? (Spilling..) Dersom det en gang skulle bli penger til overs er ett av disse anbefalt i crossfire over det andre?

 

Ryktene sier at GFX 275 er mer stillegående noe jeg alltid setter pris på.

 

Setter pris på all hjelp jeg kan få.

 

På forhånd takk.

 

Leo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTX 275 vinner over HD4890 på støy.

De gir meget lik ytelse i alle spill (du vil da bli like fornøyd i dag...)

HD4890 tåler en god del overklokking så ytelsen kan du få nærme GTX285 her!

 

Men HD4890 har jeg funnet ut ved hjelp av diverse tester på nett at vil skalere en god del bedre ved CF i forhold til GTX275 i SLI, men det var pga det gjaldt COD4 som jeg spiller mest. Hadde resultatet vært omvendt hadde jeg nok valgt andre veien.

 

Dessuten tenker jeg ikk enoe særlig på støy når jeg spiller, for man skal ikke spille i stillhet ;)

 

-Øivind-

Lenke til kommentar

Hei

Eg rekna med at du meina GTX 275.

HD 4890 og GTX 275 er dei to skjermkorta som er mest lik i dagens marked.

Begge korta yter ganske bra. Men HD 4890 har den fordel at det har GDDR5 minne

mot GTX sin GDDR3.

nVidia er kjent for lav klokke hastighet, men desse klokkene yter bedre enn ATI sine derfor men da har også ATI høg klokkehastighet så det er ikkje nokke stor forskjell på dette.

 

Ut i fra dette vil eg anbefale HD 4890 rett og slett fordi det har komt seg lengst i utvikling når det gjelder klokkehastighet og GDDR minnet som er GDDR5.

 

Der er to kort som det står mellom ved kjøp av HD 4890 og det er desse to:

https://prisguiden.no/product.php?p...0&cat_id=30

https://prisguiden.no/product.php?p...7&cat_id=30

 

Den første er billigere enn den andre fordi den andre har litt høgere klokkehastigheter.

Det du også må vere obs på er at HD 4890 bruker mykje strøm derfor bør du ha en litt kraftig strømforsyner ved bruk av crossfire med desse korta.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Ja mente selvfølgelig GTX og ikke GFX.

Er forskjellen på de to du linket så stor at det ville være naturlig å velge det dyreste? Tenker også på at det da vil bli dyrere å kjøpe nytt dersom jeg går for CF en vakker dag.

 

Vider sier du de trekker endel strøm, hadde i utgangspunktet tenkt meg å gå for en 750W PSU, og håper oå regner med at dette holder. Råd taes imot med takk. Kommer i utgagnspunktet til kjøpe 1 stykk skjermkort i starten (grunnet økonomi..) men ønsker muligheten til å oppgradere uten å måtte bytte PSU.

 

Leo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...