Gå til innhold

Varierende prosessor bruk


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en amd 64x2 5200. Denne fungerer i og for seg fint. Med dette mener jeg at den ene coren ligger rundt 40%(core 2) et par minutter etter oppstart og den andre på 0-3%(core 1).

 

Men så skal jeg spille av multimedia, da øker prosessorbruken til rundt 60%(core 1) mens avspillingen foregår, core 2 skjer det ingenting med.

 

Så til problemet, når jeg er ferdig med avspillingen fortsetter core 1 med å bruke like mye kraft, den roer seg altså ikke ned, skal den ikke det? Dette er irriterende, for jeg må slå av maskinen for å få den til å roe seg ned igjen.

 

En ting til, jeg har et Gigabyte GA-MA78GM-S2H (rev.1.0)hovedkort. Jeg trodde det var sånn at på dette kortet så ville den integrerte "multimedia" prosessoren (HD-3200) ta seg av filmavspillingen? Dette skjer jo tydeligvis ikke siden core 1 tydeligvis gjør jobben når media avspilles. Hva kommer dette av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan stemme men at den henger opp etter avsluttning lukter det råttene codecer av.

Uansett, HD kortet ditt som er integrert har visse forutsettninger for å ta seg av filmavspilling, filmen må være kodet riktig med mindre enn 10 referanse frames, har den mer går lasten direkte til CPU.

Og du må ha en codec og avspillingsprogram som støtter dette, VLC duger IKKE.

Så her må du begynne å kontrollere litt at alt stemmer, det å kontrollere filmen kan være vanskeligere, men som oftest er det i anime sektoren at idioter på encoding som tror at flere referanse frames = bedre kvalitet dukker opp.

Lenke til kommentar
Dette kan stemme men at den henger opp etter avsluttning lukter det råttene codecer av.

Uansett, HD kortet ditt som er integrert har visse forutsettninger for å ta seg av filmavspilling, filmen må være kodet riktig med mindre enn 10 referanse frames, har den mer går lasten direkte til CPU.

Og du må ha en codec og avspillingsprogram som støtter dette, VLC duger IKKE.

Så her må du begynne å kontrollere litt at alt stemmer, det å kontrollere filmen kan være vanskeligere, men som oftest er det i anime sektoren at idioter på encoding som tror at flere referanse frames = bedre kvalitet dukker opp.

 

se der ja:-)

 

Takk for svar

 

Har du noen formening om hvilke codecer og avspillingsprogram jeg burde benytte meg av?

Lenke til kommentar

Prøv med Media Player Classic og CCCP codec pakken.

Denne skal nå ha litt GPU støtte har jeg hørt.

Har ikke testet noe HD content selv da jeg ser for det meste XVID og den trenger ingen akselerasjon og har heller ingen akselerasjon på GPU tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...