Gå til innhold

Thermaltake Xaser 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har ingen problemer med døra, det kan hende det er forskjell på samme type kabinett fra og til, for noen må sikkert "slites" litt får å fungere..de klarer sikkert ikke å lage alle eksakt like..og viftestyringa, syntes da jeg var grei nok, det finnes alltis noe bedre....skruløst å fest cdromer og hdd var bra, og plasseringen av hdd var glimrende..ut mot døra istedet for inn mot hovedkortet..så jeg er veldig fornøyd med det kabinettet..

Lenke til kommentar

Jeg har Thermaltake XaserIII 2000a ( Alu-modelen)

 

Pluss siden

+Konge utsenede

+Vifte styringen og viftene virker perfekt.

+Temp måleren stemmer meget likt med det HK viser.

+Du har plass til 8 harddisker om du gidder. ( tenk deg 8x250 GIG :D )

+Genialt låse system

+Du kan montere inn en slik en.Thermaltake vifte, "CoolMod" Jeg har det i steden for de kjedelige lysene du har i fronten som blinker nå harddisken jobber.

+Hiv inn noen lys og en Sunbeam Kald Katode Sound Control Rene disco party maskin :D .

+ Du kan stolt ta den med på TG og andre LAN partyer :D

 

Minus siden

-Det skrue løse systemet for å feste PCI og AGP kortene fungerer ikke for mine kort. De er litt for høy oppi der som den mekanisken skal feste seg. ( Funket på mitt lille nettverkskort da.)

-Vinduet er RÆVA. :evil: Tåler ingen ting. Fikk riper med en gang jeg brukte en helt vanlig fin klut til å vaske av støvet med. Prøvde andre kluter og papir for å teste det også. Til og med Det fineste snyte papiret som LAMBI har laget for våre ømfintelige neser laget riper. Det er for dårlig mener jeg. ( Er på vei til å bytte det ut nå :D )

-Ikke lange nok kabler til å rekke helt ned til lydtilkoblingen og til FireWire koblingen. :grumpy: (Du har næmelig lyd, USB og IEEE 1394 FireWire)

-Viftene er ORANGE!!!!! STYGGESTE FARGEN JEG NOEN GANG HAR SETT PÅ EN VIFTE. Skal bytte de ut med noen i aluminium. Så snart jeg finner noen med god nok kvalitet. :cry:

 

Ellers kabinettet perfekt for midt bruk. Men jeg kommer nok til å plassere denne bråke bøtten inn på et annet rom og kjøpe meg en

Shuttle :woot: Mekke litt på den også. :D

Grunnen til dette er pga bråket fra flere harddisker som jeg har nå og som skal komme. :wink:

Lenke til kommentar
nei, jeg bruker fortsatt det samme kortet, jeg har det bare ikke skrudd fast, for jeg får ikke løs den plastikk tingen som skal fungere som en "skrue" de sitter sammen bortover hele raden der...så den er løs..

 

Jeg skrudde bare av den blå skrueløs mekaniskmen og bruker vanlig skruer på skjermkortet nå. Det er nok det beste ennå for meg.

Lenke til kommentar

Her er liste over ting som betyr mye for meg:

 

Støyen er litt vesentlig, men der er vel kabinettet ganske standard (når viftene går på lav hastighet).

At det kjøler godt er viktig da jeg overklokker en del.

Mulig å ta med seg på LAN ol. Altså ikke for tungt, og det må tåle litt.

Utseende viktig, og er en av hovedgrunnene til at jeg kanskje velger kab.

Vindu er bra slik at jeg slipper å modde det selv, men er virkelig vinduet så dårlig som beskrevet? Evt er det vanskelig å skifte ut uten å gjøre det stygt?

Har et Connect3D Raedon 9500np kort, vil dette passe?

 

Ellers så har jeg et trådløst nettverkskort og et Pinnacle firewirekort. Går disse greit å få inn?

 

Hovedkortet mitt er Abit BH7. Regner med at det er greit å sette inn.

 

Er Xaser III et godt valg av meg?

 

Evt hvilken strømforsyning bør jeg velge til kab.? Helst en billig en uten for mye støy, kjempepluss hvis viftestyring. Har ikke penger igjen til en dyr strømforsyning.

Lenke til kommentar

Jeg bruker min gamle strømforsyning. Ingen problemer der. Hos meg er det bare Harddiskene som bråker. Men nå er de godt over 1 år siden jeg kjøpte de.

 

Når det gjelder festeproblemet så kan du se på dette Eksempelet. Når kortet er like høy som til der metallet bøyer seg inn for å bli festet. Da er den for stor. Har du ca 5-6 millimeter hakk om trent der det hullet, helt opp på venstre siden av kortet kortet er. Kan det være at du kan bruke det.

Kanskje litt vanskelig forklart, men det er det beste jeg klarer.

 

Når det gjelder vinduet . JA det er noe dritt plast de har brukt. Eks når du ser fra siden, så kan du se at det bølger seg. I det andre kabinettet jeg hadde før hadde jeg plexiglas. Det var mye finner og ble ikke så lett ripete. Nå ser vinduet mitt konstant skittent ut. :grumpy:

Lenke til kommentar

Vurderer kabinettet selv, men ble litt i tvil nå som jeg hørte om festing av grafikkort (har selv GF4Ti4400 og det er ganske stort) og vinduet. Går det an å bytte ut vinduet med et i plexiglass da? (hvor mye jobb er det, og hvor dyrt er det i så fall?)

 

Ellers er det jo bare å kjøpe den verjonen uten vindu? for alt jeg vet er den 100kr billigere... Ikkeno vindu er bedre enn stygt, skittent og ripete vindu... :p

Lenke til kommentar

Når det gjelder Skjermkort. Så er det ingen problemer. Det er bare at det skrue løse systemet de har montert på fungerer ikke for alle skjermkort. Da kjør du bare som i gamle dager da det fulgte med slike fine skruer som man festet med.

Hullene er der, skruene følger med. TADDA!!! Wolla. Skjermkortet er festet fast. :woot:

Det er bare vinduet som er litt skitt. Ingen ploblemer er store nok for en som vil. Han får det til. Jeg skal bytte det ut så snart jeg får penger til å kjøpe et nytt vindu.

Lenke til kommentar
Aluminiumskabinett blir ikke så mye lettere enn et vanlig kabinett etter det er fylt opp av hardware.

 

Kanskje litt off-topic, kanskje litt usaklig, men jeg klarer ikke dy meg. Aluminiumskabinettet er nok akkurat like mye lettere enn stålkabinettet, forutsatt at man putter samme hardware inni begge ;)

Lenke til kommentar

For meg som er vant til å bære en 19 tomers skjerm på 39 kg og så bære vekk en cheftec på nesten samme vekt. ( Det føles slik) Så var aluminium kabinettet et velkommen ting å bære rundt på. Med innmaten i veier kabinettet ca like mye som mitt gamle.

 

Det er min mening da. Selv om en Shuttle er til å foretrekke.

 

Ville jeg ha en pc som er lett og alikavel kan brukes til LAN så er shuttle det beste. Han jeg deler hybelen med har en slik fanskap. Digger den. Nforce 2 og alt som skal til.

Trenger ikke 6 hardisker og 4 cddvdbrennere for å dra på LAN.

Dessuten så lager den lille tingen ikke en lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...