Gå til innhold

Hvilke folk jobber egentlig hos Komplett.no ?


Anbefalte innlegg

Hallais

 

sendte PC-en min inn til Komplett.no for om lag 3 uker siden. Feilen er at maskinen bare går rett av - uten forvarsel. Ofte når man brenner cd/dvd eller spiller spill (wow).

 

Det er ikke sånn at maskinen gir i fra seg en bsod eller noen andre feilmeldinger i forkant. Den bare går rett av, som om noen trakk ut strømmen.

 

Dette skreiv jeg tydelig i feilbeskrivelsen til komplett.no før jeg sendte den inn.

Hva tror dere har skjedd?

Jeg fikk en e-post i dag, om at PC-en har blitt testet med div. benchmark-tools også har den kjørt crysis i 3 timer. Dem fant ingen feil, smash - 800kr i faktura.

 

Jeg ringer dit å spør hvem f... de har til teknikere der borte, å om det er noen der som er sertifisert i det hele tatt? Punkt #1 på a++ sertifiseringa er jo at man ringer en kunde FØR man evt. sender en PC med uløst feil i retur mot faktura. Spes når den skal sendes fra Sandefjord til Alta!?

Neida, han mente at den ikke hadde feil å blablabla.

 

nå kommer vi til det utrolige; denne PC-en ble nemlig sendt inn med nøyaktig samme feil i 2007 - også denne gangen på garantien.

Samme historia da. PC-en sku bli sendt i retur mot faktura, eneste forskjellen er at den gangen nådde jeg å ringe dem før dem ga den til posten. Snakka litt vett til teknikeren, å han fant til slutt ut at det var nforce brikkesettet som fucka. Jeg fikk maskinen tilbake, og den funka fint fram til nå sist gang jeg sendte den inn.

 

Kundebehandlern bare "mmm,.. ja.. den funker nå ass.. jeg stoler på teknikerne her, de sier den er ok.. de har testa`n". Jeg svarer at de har spillt crysis på den å den har ikke kræsja, betyr ikke at den e fiksa. Dette er en periodisk feil som fint klarer å være uoppdaget etter selv mange timer med bruk. Jeg kan sjøl spille f.eks. wow et par-tre timer uten at det skjer noe, men feilen er der. Det garanterer jeg. Sjekker dere ikke historikken på PC-en når dere setter i gan repp, og jeg gjentar; hvorfor blir ikke jeg ringt? Hva tror dere jeg får til svar?

"mmm,.. ja.. den funker nå ass.. jeg stoler på teknikerne her, de sier den er ok.. de har testa`n"

 

 

Faen meg helt utrolig. Første gang jeg faen meg kjefter på noen kundebehandlere over tlf. Dette er latterlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og jeg er sikker på at kjeftinga di gjorde kundebehandleren ekstremt mer lysten på å gjøre litt ekstra for deg. Som f.eks. å spørre tekniker om litt ekstra testing.

 

De fant ikke noen feil på maskinen, og du må da betale for den jobben som er gjort med testing. Ikke noe sjokk akkurat.

Lenke til kommentar

Er du ignorant? Ja, jeg ser signaturen din, men jeg spør fortsatt ...

 

Første gangen de "ikke fant feil", så gikk jeg med på det. Jeg tok det hele med et smil, da jeg jobber i bransjen sjøl, vet jeg hvor vanskelig det er å finne en feil eller å "triggere" den slik at den oppstår.

Da NØYAKTIG det samme skjer for en andre gang, er det litt frustrerende, men jeg føler ikke at det koker før maskinen faktisk blir sendt i retur - uten forvarsel.

 

Jeg vet ikke hvor mye kjennskap eller kunnskap du har til noe av dette jeg prater om, men om du har noe relevant - så vet du sikkert at de har gått langt over grensen for hva som er greit nå? Bare å sende en ureparert PC tilbake uten å varsle meg først, er helt, helt feil.

 

Å forresten - jeg kjefta ikke på kundebehandleren før det var gått så langt at vi var kommet point-of-no-return uansett. Jeg er aldri en sur kunde å tar det meste av tabber fra leverandør/butikk med et smil, men han kundebehandlern jeg prata med bare sto på sitt å mente at det ikke var feil.. Når jeg henter PC-en i posten å finner ut at den har feil igjen, kommer jeg til å ringe de, å forlange at PC-en blir tatt inn igjen, å frakten skal dem betale.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at den letteste måten å få byttet ut deler på er å påvise feilene selv. Om man har en eller annen subtil feil som man ikke finner ut av selv engang, eller kan gi en nøyaktig reproduksjonsbeskrivelse, er sjansen for at en tekniker greier det lik null.

 

Er denne typen problemer man gjerne liker å ha en person i en skranke man kan snakke med.

 

Når det kommer til komplett.no og andres teknikere så har jeg aldri sett en stillingsbeskrivelse over hva en tekniker gjør eller trenger av kompetanse. Har en mistanke om at det er en hærlig blanding folk, som alle andre steder, treffer du den rette så blir ting fikset.

Lenke til kommentar
Og jeg er sikker på at kjeftinga di gjorde kundebehandleren ekstremt mer lysten på å gjøre litt ekstra for deg. Som f.eks. å spørre tekniker om litt ekstra testing.

Kjefting hjalp ihvertfall for meg i en annen sak. Etter månedsvis med klage på oppsigelsestid og lovnader om at de skulle se på saken kom det bare nye fakturaer og purringer, etter det klikka for meg i telefonen gikk det nøyaktig 1 time og 32 min før jeg fikk godkjent klagen og medhold.

 

Sier ikke det er riktig men av og til er det enkelt å greit en naturlig reaksjon.

 

Edit:

 

Min erfaring med komplett er bare positiv, sitter nå på en PC som jeg ve en enkel mail fikk prutet 1400 kr på og da var de allerede billigst etter prisguide.no. Fant heller ikke denne billigere ved manuelt søk.

 

Har da enda ikke vært i en reklamasjonssak med de.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvor mye kjennskap eller kunnskap du har til noe av dette jeg prater om, men om du har noe relevant - så vet du sikkert at de har gått langt over grensen for hva som er greit nå? Bare å sende en ureparert PC tilbake uten å varsle meg først, er helt, helt feil.

 

Å forresten - jeg kjefta ikke på kundebehandleren før det var gått så langt at vi var kommet point-of-no-return uansett. Jeg er aldri en sur kunde å tar det meste av tabber fra leverandør/butikk med et smil, men han kundebehandlern jeg prata med bare sto på sitt å mente at det ikke var feil.. Når jeg henter PC-en i posten å finner ut at den har feil igjen, kommer jeg til å ringe de, å forlange at PC-en blir tatt inn igjen, å frakten skal dem betale.

Det du har opplevd er faktisk helt vanlig.

 

En maskin hentes inn og testes ut fra den feilbeskrivelsen kunden gir. Dersom det da ikke blir funnet noen feil, vil maskinen sendes tilbake med en faktura for utført test. Dette er betingelser du godtok når du registrerte returen din.

 

Kundebehandleren hos Komplett er nødt til å forholde seg til hva deres teknikere sier. Det finnes tusenvis av "dataeksperter" som ringer inn for å klage på ting de mener er feil, og det er ikke fysisk mulig å etterkomme samtlige merkelige krav disse stiller.

 

Er det fortsatt samme feil på maskinen din når du får den tilbake, kontakt Komplett og forklar hvordan feilen fremprovoseres. Pass også på at maskinen har samme feil når den kun kjører programvare som ble levert med den. Om feilen skyldes programvare som du har installert f.eks. vil du ikke kunne kreve noe som helst av Komplett i det hele tatt.

 

Etter å ha påvist samme feil igjen, og forklart til Komplett hvordan feilen fremprovoseres, sender du maskinen tilbake med et krav om heving av kjøpet, da de har "brukt opp" antall avhjelpsforsøk for samme mangel.

 

Mye enklere enn å kjefte på kundebehandlere.

 

Edit: Vil forøvrig nevne at A++ ikke inneholder noe spesifikt om rutiner for hva man skal gjøre før man sender en maskin fra Sandefjord til Alta ;)

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Er du ignorant? Ja, jeg ser signaturen din, men jeg spør fortsatt ...

 

Første gangen de "ikke fant feil", så gikk jeg med på det. Jeg tok det hele med et smil, ...........

 

 

Går ut i fra at de ettertrykkelig spesifiserte at dette var en periodisk feil?

Lenke til kommentar

For en stund siden fikk jeg igjen en PSU som hørtest ut som et jetfly(Jævla høy pipe lyd) og et stort brennmerke på utsiden, den ble levert tilbake med ingenfeil funnet.

 

PSUen funket men selvsagt leverte den ikkje rett volt og slikt etter å ha explodert som det sto i feilbeskrivelsen

 

Så jeg går ut fra at dem som jobber der er vertfall døve og blinde ;)

 

Det som er så dårlig er at dem sender deler\maskiner tilbake uten og snakke med kunden først. er jævla irriterende å drive å sende deler og maskiner framm og tilbake, er ikkje akkurat billig heller...

Lenke til kommentar
Det som er så dårlig er at dem sender deler\maskiner tilbake uten og snakke med kunden først. er jævla irriterende å drive å sende deler og maskiner framm og tilbake, er ikkje akkurat billig heller...

Og veldig mye dyrere ville det blitt om man måtte bake inn tidsbruk for å ringe samtlige kunder gjentatte ganger i prisene på det som selges.

Lenke til kommentar

Har hatt noe av de samme problemene med komplett.

 

Hadde et hovedkort med samme symptomer som deg , det kunne skru seg av etter 10 min eller 4 timer helt tilfeldig. Jeg leverte pc'n min til en lokal pc reperatør og de fant ut at de var noe gale med dette kortet og skulle sende det inn til komplett for meg.

 

De fikk nytt hovedkort og jeg prøvde å bruke den igjen , samme greia. Leverte pcen inn til reperatøren og fikk de til og sende det inn. De la ved tester og beskrev hva som var feil , hvordan de oppstår osv.De krevde pengene tilbake fra komplett eller ett annet hovedkort.

 

Etter noen dager så fikk jeg post fra komplett , da var hovedkortet komt å det var akkurat det samme hovedkortet med feil på.

 

De sendte meg altså 3 av samme hovedkort som var det var produksjonsfeil på men forsatt ville de ikke gi penger tilbake eller ett annet hovedkort , kun de som ikke fungerte.

 

Endte med at den lokale pc reperatøren satt igjen med hovedkortet og jeg fikk penger av de.

 

Dårlig kundeservice

Lenke til kommentar

har også vært storfornøyd med komplett.no inntil nå. Har handlet for et samlet beløp på ca 250.000 (!!) siden 2002. Alle venner og bekjente som har kommet til meg å skal ha pc, har jeg bygget til via "pc-byggeren" til komplett, å ja - dette er takken.

 

Når det kommer til det radivx skrev over, så har jeg faktisk påvist feilen sjøl - i feilbeskrivelsen. (Både denne gangen, og første gangen).

Nå skrev jeg tilogmed at dette er en kjent feil for MSI, og at akkurat dette nFrorce-brikkesettet plages med akkurat denne feilen. Har funnet i hvert fall 20 forskjellige forumbrukere på diverse fora som har hatt nøyaktig samme symptomer som meg; maskinen går rett av ved brenning/spilling/høy trafikk på sata-kontroller.

 

Tror du det hjelper? Tydeligvis ikke.

Ringte nå for andre gang, bare for å gi beskjed om at jeg kommer til å sende den rett tilbake, å at jeg gjerne vil bli oppringt av teknikeren som fikser PC-en, slik at jeg kan få han til å finne feilen lettere. Dette var i orden, men det var ikke normal prosedyre fikk jeg opplyst. Det er altså helt vanlig for komplett.no å sende en ureparert PC tilbake m/ faktura UTEN å kontakte kunden først.

 

Jeg ringte derfor en tidligere kollega som er lenovo-sertifisert tekniker. Han sier at 1pri på sertifiseringen er at man skal kontakte kunden før ureparert pc sendes tilbake for å klare å kartlegge feil med kunde, eller for å informere kunden om at feilen ikke ble funnet.

Å igjen - dette er ikke normal prosedyre for komplett.. Helt utrolig.

Jeg må altså betale frakt for alta-sandefjord-alta + 800 i arbeid - det blir over 1300 kroner, bare for at dem ikke gidda å ringe meg før PC-en ble sendt i retur. Love it.

Lenke til kommentar
Det som er så dårlig er at dem sender deler\maskiner tilbake uten og snakke med kunden først. er jævla irriterende å drive å sende deler og maskiner framm og tilbake, er ikkje akkurat billig heller...

Og veldig mye dyrere ville det blitt om man måtte bake inn tidsbruk for å ringe samtlige kunder gjentatte ganger i prisene på det som selges.

I de få tilfellene man ikke klarer å påvise feil, så ringer man! Sånn er det bare!

 

Her er forresten loggen jeg fikk på e-post:

 

Melding fra Kundesenter:

 

Ingen feil funnet så det blir fakturert for timespris.

 

Testet minne med memtest - ok

Testet HD med hutil - ok

Testet Pc med BurnIn Test 6.0 - ok

Testet Crysis i ca 3 timer uten feil.

 

Maskinen er testet og funnet ok i henhold til kundens feilbeskrivelse.

 

 

 

 

Produkter:

 

1 PCS 200122 PC-rep. Service/Verksted timepris

 

 

 

Totalt:

 

Netto 464,00

Frakt 179,20

MVA (25%) 160,80

Totalum 804,00

_____________________________________

 

---

 

Tee, du klarer å se hvor fordelen sniker seg inn om dem hadde tatt en telefon i denne situasjonen?

 

edit 2:

 

Her er min feilbeskrivelse som jeg la ved PC-en:

 

"PC-en sendes herved inn til rep. for andre gang med samme feil.

PC-en skrur seg rett av under bruk. Ofte under spilling. Dette kan skje opp til 6-7 ganger daglig.

Det oppstår ingen varsel eller bluescreen før feilen intreffer. Den går bare rett av.

Søk på internett viser at hovedkortet med akkurat dette brikkesettet som min PC har, har akkurat disse plagene. Har forsøk å oppdatere BIOS. Dette hjalp ikke på problemet. CPU / SYS / HDD-temp er i orden. Også under full torture-test."

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvor mye kjennskap eller kunnskap du har til noe av dette jeg prater om, men om du har noe relevant - så vet du sikkert at de har gått langt over grensen for hva som er greit nå? Bare å sende en ureparert PC tilbake uten å varsle meg først, er helt, helt feil.

 

Å forresten - jeg kjefta ikke på kundebehandleren før det var gått så langt at vi var kommet point-of-no-return uansett. Jeg er aldri en sur kunde å tar det meste av tabber fra leverandør/butikk med et smil, men han kundebehandlern jeg prata med bare sto på sitt å mente at det ikke var feil.. Når jeg henter PC-en i posten å finner ut at den har feil igjen, kommer jeg til å ringe de, å forlange at PC-en blir tatt inn igjen, å frakten skal dem betale.

Det du har opplevd er faktisk helt vanlig.

 

En maskin hentes inn og testes ut fra den feilbeskrivelsen kunden gir. Dersom det da ikke blir funnet noen feil, vil maskinen sendes tilbake med en faktura for utført test. Dette er betingelser du godtok når du registrerte returen din.

 

Kundebehandleren hos Komplett er nødt til å forholde seg til hva deres teknikere sier. Det finnes tusenvis av "dataeksperter" som ringer inn for å klage på ting de mener er feil, og det er ikke fysisk mulig å etterkomme samtlige merkelige krav disse stiller.

 

Er det fortsatt samme feil på maskinen din når du får den tilbake, kontakt Komplett og forklar hvordan feilen fremprovoseres. Pass også på at maskinen har samme feil når den kun kjører programvare som ble levert med den. Om feilen skyldes programvare som du har installert f.eks. vil du ikke kunne kreve noe som helst av Komplett i det hele tatt.

 

Etter å ha påvist samme feil igjen, og forklart til Komplett hvordan feilen fremprovoseres, sender du maskinen tilbake med et krav om heving av kjøpet, da de har "brukt opp" antall avhjelpsforsøk for samme mangel.

 

Mye enklere enn å kjefte på kundebehandlere.

 

Edit: Vil forøvrig nevne at A++ ikke inneholder noe spesifikt om rutiner for hva man skal gjøre før man sender en maskin fra Sandefjord til Alta ;)

 

A+ omfatter kundebehandling, så jo.

Jeg er ingen selutnevnt ekspert, men klarte å påvise feilen når jeg fikk kontakt med tekniker sist. Det ville jeg gjerne gjøre denne gangen også, men den dårlige kundebehandlingen til komplett.no gjorde dette umulig.

 

jeg prøvde heller ikke å påvise idiotiske feil, eller å fremstå som noe mer ekspert en jeg er.

Det er ikke en software-relatert feil, det vet jeg, dem og nå vet du også det:

 

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1...andom-shutdowns

http://www.tomshardware.com/forum/232482-3...shut-start-burn

 

Denne feilen skal komplett.no kjenne til, da feilen ble påvist sist PC-en var på rep - å gjett hva; jeg har et MSI K9N med nforce 570.

De har altså heller ikke sjekket historikken på PC-en, da det hadde vært mildt sagt OPPLYSENDE info... Kjenner at jeg begynner å roe meg ned, men du verden. Personlig rekord for frustrasjon har nådd en ny peak i dag.

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke giddet å gå helt dit enda.

 

Det jeg kommer til å gjøre nu, er å hente PCen ut av posten, å betale fakturaen. Så kommer jeg til å påvise feilen, skrive en ekstremt detaljert feilbeskrivelse og sende den inn igjen. Skal skrive at jeg ønsker å bli oppringt av tekniker når han/hun jobber med PCen. Når feilen blir dokumentert av tekniker (som den kommer til å bli), så krever jeg faktura og all ekstra fraktomkostninger refundert.

Problemer med slike periodiske feil, er at det ofte kan være mye arbeid med å fremprovosere den, å da gir ofte teknikerne opp, fordi det blir ikke særlig lønnsomt for dem å sitte å forske i evigheter, men det unnskylder ikke den elendige oppfølgingen jeg har fått - enda som storkunde ...

Lenke til kommentar
Jeg må altså betale frakt for alta-sandefjord-alta + 800 i arbeid - det blir over 1300 kroner, bare for at dem ikke gidda å ringe meg før PC-en ble sendt i retur. Love it.

 

Hvis de til slutt finner feilen osv, burde du ha rett til å få dette refundert.

Det er som du sier, de som har vært sløve og utsatt deg for unødvendige kostnader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...