Gå til innhold

BK: Kaukasus I


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder bildet så tok jeg og lekte litt med det i photoshop selv og det er MYE å hente i himmelen og fjellene. Det kan du leke mye med. Jeg ville - som du selv sa - tatt vekk kvisten og kanskje steinen nederst i venstre hjørne også. Bare generelt ryddet opp litt.

 

Og den grønnfargen er litt.. hmm.. sterk. Hvis du f.eks. kjører Gradient Map med svart/hvit og legger den i soft light, så ser du grønnfargen du får. Den er mye enklere for øyet å se på. Ta selvfølgelig opacity ned til det du syns passer da den legger ganske mye kontrast også.

 

Fin komposisjon, du får med mye info uten at det blir altfor mye.

 

Dette er selvfølgelig bare det jeg syns. :)

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Fint landskap fra en litt uvanlig lokasjon her på forumet.

 

Bra dydbe med for- mellom og bakgrunn. Litt flatt lys kansje, men slike dager må jo også dokumenteres. :)

 

Av etterbehandling kunne jeg tenkt meg en liten S-kurve for å bedre kontrasten.

 

EDIT: Ser ikke helt problemet med grønnfargen - har helt vanlig grønn på min skjerm. (CRT av nogenlunde grei standard)

Endret av Skagen
Flettet to innlegg.
Lenke til kommentar

Har kun laptop (med elendig skjerm) uten photoshop/ACR med meg ned her, så redigeringen som er gjort er for det meste i windows live photo gallery;) (BTW, dettte er ingen unnskyldning, bare foklaring;p)

Grønnfargen må jeg se på når kommer til bedre skjerm. Takker for ideer og kommentarer:) Gleder meg til å tukle med bilde hjemme:)

Men, da var det å leite etter nye bilder..

 

Edit: lurer og på hva som ikke er etter reglene?

Endret av nbmofo
Lenke til kommentar
Jeg syntes det var dritbra location.

Kunne jeg fatt raw/original storrelse?

Vil gjerne prove a redigere litt, om ikke bare for min egen skyld, er sa fin utsikt.

Det er en helt fantastisk fjellrekke. Og skulle ønske kunne vært der over natta for å få noen bilder med mykere lys, menmen, må gjøre det beste ut av det:)

raw fila får du nok ikke, men kan nok sende en med større oppløsning etter har fått frem detaljene i skyene, men det må vente til jeg kommer hjem til ACR:)

Lenke til kommentar
Det stikker en irriterende kvist opp av blomsterhavet, bør klones vekk. Ellers må det nok kontrasten justeres endel. Utover det, et helt ok bilde.

 

Jeg tror kvisten kan funke bra om han gjør det jeg ville gjort,

skarp opp bildet litt for å få en skikkeli dybde, akkurat nå flyter fargene litt rundt for meg.

 

Men jeg liker desaturerte eller skarpebilder eller begge deler.

Lenke til kommentar

Har lagt ved en ny versjon, men har gått blind på kontraster og farger etter å sotte med den;) Ble det for mye? noen forslag til forbedringer?

Kunne evt desaturert det endel, men i første omgang skulle det være et sommerbildet. Kan heller ikke bruke det i svart-hvitt landskap nå;)

Lenke til kommentar
Har lagt ved en ny versjon, men har gått blind på kontraster og farger etter å sotte med den;) Ble det for mye? noen forslag til forbedringer?

Kunne evt desaturert det endel, men i første omgang skulle det være et sommerbildet. Kan heller ikke bruke det i svart-hvitt landskap nå;)

Jeg liker det nye bilde bedre, fordi jeg kan se detaljer mye bedre. Men det er jo ett annet bilde nå egentlig og det som betyr noe er hvordan du vill vise bildet. La det ligge noen dager om du syns du har gått deg blind på detaljer osv osv. blir lettere å ta opp igjen senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...