Gå til innhold

Gode overklokkingsvifter


Preben_Bruun

Anbefalte innlegg

Heisann.. Har hatt P4 i en stund nå, og har ikke hatt noen problemer siden jeg byttet fra AMD. Det som er litt kjedelig, er nettopp det at jeg aldri har noe å mekke på lenger.

 

Så nå tenkte jeg skulle bygge meg en AMD maskin som jeg skal fikle med og overklokke litt.

Jeg har funnet frem til hvilke komponenter jeg skal bruke, men stusser litt på kjøleren.

Har vært mye prat rundt vannkjøling i det siste, men det gidder jeg ikke. Jeg skal ha en god og kraftig vifte som ikke bråker altfor mye (ikke over 40dB).

Jeg har utelukket Zalman 5005, 6000, Taisol og enhver Globalwin, EKL og Coolermaster.

 

Står da igjen med Glaciator II som har vært like god som Alpha PAL 8045 i de testene jeg har lest, og koster mindre. Eller Alpha PAL 8045, men den koster såpass mye mer.

 

Hva burde jeg gå for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg hadde heller putta de ekstra kronene i en Alpha PAL 8045, mest pga at det er feste for 80mm og ikkje små puslete 60mm. Har du god plass i kassa og tilgang til et lite verksted kan du med letthet lage en overgang til 92mm vifte som gir veldig god kjøling og så lydløs som du sjøl vil. Du kan jo prøve å få tak i ei 8000 rpm 80mm delta vifte dersom du har hørselvern eller et kraftig anlegg. :smile:

 

Millenium Glaciator II har et støynivå på 36db og pga konstruksjon så er den ikkje så enkel å montere ei 80mm vifte istede for den orginale.

 

Men vann er jo best da, :grin: og da har du ivertfall noe å skru og mekke med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...