Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

kommer ikke inn i windows?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig så vil en Linux LiveCD/DVD Fungere da den ikke har noe innvirkning på harddisken. Det du kan sjekke er om den finner harddisken med f. eks Parted Magic LiveCD som også er Linux bassert. Parted Magic er en fin LiveCD som man kan gjøre litt forskjellig med. F. eks mounte disker, redigere filer, kopiere filer med mere. Der kan du iallefall se om disken blir mounta.

Eneste de om mulig må passe på er at hvis du prøver den så blir nok ikke NTFS partisjoner mounta automatisk slik at du må trykke på noe som heter enten "Mount Devices" eller "Mounted Devices" eller noe i den duren. Da får du opp et program som heter noe slik som "Mount-gtk".

Så får du opp et vindu der du kan mounte harddisker som du vil uten problemer.

 

Eventuelt så kan du prøve å reparere Windows installasjonen. Spørs om det ikke er noen filer som kanskje er skada eller borte eller noe. Eller så er det rett og slett noe galt med disken.

 

Jeg husker en gang i fjor så fikk jeg problemer med Windowsene mine på hovedmaskina pga at jeg klarte å krasje diskene ved bruk av Partition Magic.

Det resulterte i at jeg ikke kom inni Windows. Jeg kan ikke huske at jeg fikk noen feilmelding heller. Når jeg derimot kobla fra diskene så starta Windows.

 

Men om du har samme problemet som jeg hadde så kommer du om mulig til å slite litt allikevel da jeg kom på når jeg tenker meg om at jeg kom ikke noen vei med å starte Windows installasjonen heller mener jeg å huske.

 

Men det er da bare å prøve det.

 

Jeg fikk selv løst problemet ved å kopiere og styre og herje med diskene, også formatere diskene. Etter det så fungerte diskene fint.

 

Vel og merke som har ikke diskene NTFS filsystem lenger da, men, men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...