Gå til innhold

[Løst]Link fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg holder på med et prosjekt nå i php. Jeg skal lage en link men det skal vist ikke være så lett :(

 

echo "Please <a href=\"/login.php\">Login</a> to your account or, <a href=\"register.php\">Register</a> a new account.\n";

 

Hva gjør jeg feil?

 

Natrich

Endret av Natrich
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen syntax-feil som jeg kan se. På hvilken måte fungerer det ikke?

 

Tips: Om du ikke skal bruke variabler i echo-statementen din, så kan du bruke «'» istedenfor «"». Synes selv det er litt enklere å lese.

 

echo 'Please <a href="/login.php">Login</a> to your account or, <a href="register.php">Register</a> a new account.' . "\n";

Lenke til kommentar

Funket ikke med «"» clvn...

 

post-149000-1242897803_thumb.jpg

Det er meningen at det skal være en link på Login og Register.

Jeg testa istad med en helt vanlig link: www.diskusjon.no, det funket heller ikke.

 

Her er scriptet:

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

<?php
 if(isset($_SESSION['uid'])){
 $sql = "SELECT id,username FROM `users` WHERE `id`='".$_SESSION['uid']."'";					
 $res = mysql_query($sql) or die(mysql_error());					

 if(mysql_num_rows($res) == 0){					
	 session_destroy();					
	 echo "Please <a href=\"/login.php\">Login</a> to your account or, <a href=\"register.php\">Register</a> a new account.\n";					

	 }else{				
		 $row = mysql_fetch_assoc($res);				
		 echo "Welcome back, <a herf=\"./index.php?act=profile&id=".$row['id']."\">".$row['username']."</a>!\n";				
	 }
	 }else{
			 echo "Please <a herf=\"./login.php\">Login</a> to your account or, <a herf=\"./register.php\">Register</a> a new account.\n";
	 }				

?>

Endret av Natrich
Lenke til kommentar

}else{				
		 $row = mysql_fetch_assoc($res);				
		 echo "Welcome back, <a href=\"./index.php?act=profile&id=".$row['id']."\">".$row['username']."</a>!\n";				
	 }
	 }else{
			 echo "Please <a href=\"./login.php\">Login</a> to your account or, <a href=\"./register.php\">Register</a> a new account.\n";
	 }

Det heter "href", ikke "herf" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...