Gå til innhold

Feil på Maxtor 5000DV 120 GB Ekstern disk


Anbefalte innlegg

Er det noen her som har fått "heng" på en Maxtor 5000DV Ekstern disk??

Høres ut som om den hakker på samme sted hele tiden.

Får ikke tilgang på disken i det hele tatt.

Litt surt siden jeg har ca 5 GB med data på den.

Noen forslag på hvordan jeg kan få tak i dataene??

IBAS er utelukket, fordi det er for dyrt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff da, dette hørtes kjedelig ut!

 

Jeg har for tiden kun 1 partisjon på hele disken, og den er fylt med ca 95 GB med "stæsj" som jeg tok med til en kompis her om dagen. Han sletta noe og fylte på med andre "greier", og nå er det ca 105 GB på disken.

 

Kjørte Norton Speed Disk 2003 i morges, det tok vel over en time før den var ferdig. Disken var da god og varm (naturlig nok) men den laget aldri noen ulyder i denne "stresstesten".

 

Tror nok du skal levere begge diskene tilbake, og be om å få tilsendt nye og kanskje be Maxtor om å redde data for deg?

Lenke til kommentar
Er det noen her som har fått "heng" på en Maxtor 5000DV Ekstern disk??

 

Jeg har en tilsvarende 200 GB

 

 

Høres ut som om den hakker på samme sted hele tiden.

Får ikke tilgang på disken i det hele tatt.

 

 

Samme symtom jeg fikk. :-(

 

Litt surt siden jeg har ca 5 GB med data på den.

Noen forslag på hvordan jeg kan få tak i dataene??

IBAS er utelukket, fordi det er for dyrt.

 

Ja, etter å ha kjørt diverse diagnose-program så det virkelig dystert ut.

Men, det enkleste er ofte det beste. Jeg dro ut strøm-kabelen til harddisken. Kobla fra firewire kabelen. Ventet ca 2 min. Kobla til igjen.

Woila :woot:

Back to normal.

Lenke til kommentar

Hadde samme problem med min at den hakket og at det kom en mystisk lyd fra den.Slags pipelyd. Men det ordnet seg etter hvert etter diverse resets og utdragninger av kabler etc. Det er jo en helt vanlig hd som sitter i boksen og det går alltids an å åpne den og ta ut disken og sette den som slave på en vanlig pc, kanskje du da får tak i dine data.

Jeg har selv åpnet den for nysgjerrighetens skyld og det er bare å løsne de røde "klipsene" på siden med et lite skrujern, bare klipset fast.

Så løsner du forsiktig på forseglingstapen(mellom hd og kassa), skrur løs vifta og inn i pcen med hd og kanskje den nå funker slik at du får hentet dine data.

Så lukker du saken motsatt vei og sender den inn dersom den fortsatt ikke funker. Men da er det jo viktig at man ikke ser at du har fingret med den, dersom du skal reklamere..

Jeg håper og trur at jeg etterhvert kan puttet inn en større HD i den kassa, derfor måtte jeg bare sjekke ut hvordan det så ut inni der:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...