Gå til innhold

BK: Solnedgang ved Honningsøya


Anbefalte innlegg

På fredag, etter middag, bestemte jeg meg for å sykle meg en tur til den ytterste øya her jeg bor for å prøve meg på et brukbart solnedgangbilde. Loket rundt i nesten 2 timer mens jeg tok bilder og varmet batteriet på tur (det var nesten tomt, og det hjalp faktisk en god del å varme det opp med hendene). Det var rett og slett fantastisk fint å sitte der med Pink Floyd - Echoes på øret og se på mens sola forsvant bak horisonten.

post-141153-1242674243_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fine diagonaler. Tenker på selve linja som forgrunnen tegner, og også den diagonale balansen mellom forgrunnen og solnedgangen. Fin himmelfarge, og bra plassert horisont også. Hadde kanskje vært stilig med en refleksjon av litt mer rødlig himmel i dammen, hvis du hadde kommet deg litt lengre ned uten å ødelegge kompen(?) Fornøyelig, uansett :)

 

Rett det du sier om batterier og oppvarming. I kulda hjelper det veldig å ha det inni votten e.l. når du tusler rundt og ikke tar bilder. Bare pass på å ikke bli svett på henda :tease:

Lenke til kommentar
Fine diagonaler. Tenker på selve linja som forgrunnen tegner, og også den diagonale balansen mellom forgrunnen og solnedgangen. Fin himmelfarge, og bra plassert horisont også. Hadde kanskje vært stilig med en refleksjon av litt mer rødlig himmel i dammen, hvis du hadde kommet deg litt lengre ned uten å ødelegge kompen(?) Fornøyelig, uansett :)

Tenkte på akkurat det da jeg tok bildet - men den bitre realiteten var at jeg bare hadde et gorillapod-stativ og som du vet kommer man seg ikke særlig høyt med et slikt et. Slike refleksjoner blir sinnsykt pene som regel, slik som i et annet bilde jeg har tatt:

post-141153-1242683133_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vakkert...!

 

MEN! Synes diagonaler i forgrunnen går i feil retning... Den burde gått innover i bildet. Da hadde du fått mye mer dybde i bildet samtidig som at øynene hadde vandret der de skulle. Nå går de fra pytten til sjøen, ikke solnedgangen.

 

Ellers hadde jeg vel også prøvd med mindre blender og lenger lukker, for å få bluret litt av bølgene. Men det er sånn jeg liger det...

Lenke til kommentar
Vakkert...!

 

MEN! Synes diagonaler i forgrunnen går i feil retning... Den burde gått innover i bildet. Da hadde du fått mye mer dybde i bildet samtidig som at øynene hadde vandret der de skulle. Nå går de fra pytten til sjøen, ikke solnedgangen.

 

Ellers hadde jeg vel også prøvd med mindre blender og lenger lukker, for å få bluret litt av bølgene. Men det er sånn jeg liger det...

Kan være enig med diagonalen. Har prøvd å speilvendt bildet (leseretning).

 

Jeg tenkte på å kjøre blurret hav, men det var det alt for lyst til. Måtte hatt et kraftig ND-filter om jeg skulle gjennomført det.

post-141153-1242712624_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Vakkert...!

 

MEN! Synes diagonaler i forgrunnen går i feil retning... Den burde gått innover i bildet. Da hadde du fått mye mer dybde i bildet samtidig som at øynene hadde vandret der de skulle. Nå går de fra pytten til sjøen, ikke solnedgangen.

 

Ellers hadde jeg vel også prøvd med mindre blender og lenger lukker, for å få bluret litt av bølgene. Men det er sånn jeg liger det...

Jeg tenkte på å kjøre blurret hav, men det var det alt for lyst til. Måtte hatt et kraftig ND-filter om jeg skulle gjennomført det.

 

Så du ville ikke ha mindre blender enn det som står(11)? Isåfall er jeg enig i din avgjørelse. Men jeg hadde ganske sikkert hatt en blender på mellom 16 og 20 her vil jeg tro, for å få ca. 1-2sek lukker.

Lenke til kommentar
Vakkert...!

 

MEN! Synes diagonaler i forgrunnen går i feil retning... Den burde gått innover i bildet. Da hadde du fått mye mer dybde i bildet samtidig som at øynene hadde vandret der de skulle. Nå går de fra pytten til sjøen, ikke solnedgangen.

 

Ellers hadde jeg vel også prøvd med mindre blender og lenger lukker, for å få bluret litt av bølgene. Men det er sånn jeg liger det...

Jeg tenkte på å kjøre blurret hav, men det var det alt for lyst til. Måtte hatt et kraftig ND-filter om jeg skulle gjennomført det.

 

Så du ville ikke ha mindre blender enn det som står(11)? Isåfall er jeg enig i din avgjørelse. Men jeg hadde ganske sikkert hatt en blender på mellom 16 og 20 her vil jeg tro, for å få ca. 1-2sek lukker.

Kan hende det hadde funka, vet ikke hvordan det hadde stacka seg i HDR. Får prøve en gang!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...