Gå til innhold

Få vekk minipondus?


Anbefalte innlegg

Etter jeg slutta å røyke fikk jeg jaggu en liten pondus. Ikke stor, men stor nok til at jeg ikke syns det ser særlig bra ut. Det jeg gjorde for å prøve å fikse det var å begynne å trene, så jeg trente 3 ganger i uka i en måned, en time hver gang.

 

Men jeg trente tydeligvis helt feil, for eneste som skjedde var at jeg fikk muskler, og pondusen ble ikke mindre!

Hver gang gjorde jeg ca som det her:

15min. roing (3.5km)

10min løping på tredemølle

10x4 repetisjoner på diverse styrkeapparater

60 situps

...

 

 

Alt dette var jo helt bortkasta, jeg vil ikke ha muskler, jeg vil bare ta vekk pondusen.

 

Trenger virkelig forslag nå. Hva må til? Dama mi sier at hu tok 500 situps HVER DAG over en måned, og at det hjalp.

Det høres litt voldsomt ut, men er det virkelig så mye som må til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mindre kalorier inn, mer kondisjonstrening (tredemølle/elipse/jogging/fjelltur). Situps skal i teorien bygge magemuskler, ikke forbrenne fett. Og, fettet forsvinner jevnt over hele kroppen.

 

At fettet forsvinner jevnt over hele kroppen er ikke bra siden jeg er ganske tynn ellers.. :D

Lenke til kommentar

Jeg trener styrke for å få en sterkere, sunnere og finere kropp. Jeg er slank, men har og den lille ølmagen som menn ofte får. Det beror på kostholdet. Jeg har empati for feite folk da jeg vet hvor mye innsats det krever (kostholdsendring) bare for å fjerne min "lille runde", men jeg har ikke sympati.

 

Har plukket opp et par interessante tips og øvelser her: http://www.truthaboutabs.com

Hvis du ikke vil investere i boken, meld deg på nyhetsbrevet; det er gratis.

 

I følge Mike Geary er situps totalt bortkastet hva forbrenning av fett angår. Ja, du får større muskler av det, men det fjerner ikke magefettet. Du er nødt til å spise riktig, ellers vil fettet aldri forsvinne (på en sunn måte).

Først må kostholdet være i boks, så gjelder det å bruke tid på de "rette" øvelsene. For å øke forbrenningen er baseøvelser det viktigste (gjelder og for styrke). Jo fortere hjertet slår, jo mer fett forbrenner du. Hvis du ikke vil trene styrke, kan du trene intensivt på tredemølle eller ellipsemaskin.

 

Intensiv intervalltrening er mer effektivt enn å springe i timesvis. Hjertet får en større utfordring, du minsker risikoen for utslitte ledd og forbrenningen holder seg høyere lenger, etter trening. Det er og kjekkere å bli ferdig med det på under en halvtime.

 

Prøv fks:

 

5 min. oppvarming

1-2 min. sprint

1-2 min. gå

1-2 min. sprint

1-2 min. gå

 

Gjenta fks. fire ganger, så har du en effektiv økt på ca. halvtimen.

 

Det er ikke mulig å punktforbrenne fett, så hvis du ikke vil se ut som en maratonløper, men heller som en sprintløper, sett av 2 dager i uken til styrke og en til intervall.

Lenke til kommentar
Jeg trener styrke for å få en sterkere, sunnere og finere kropp. Jeg er slank, men har og den lille ølmagen som menn ofte får. Det beror på kostholdet. Jeg har empati for feite folk da jeg vet hvor mye innsats det krever (kostholdsendring) bare for å fjerne min "lille runde", men jeg har ikke sympati.

 

Har plukket opp et par interessante tips og øvelser her: http://www.truthaboutabs.com

Hvis du ikke vil investere i boken, meld deg på nyhetsbrevet; det er gratis.

 

I følge Mike Geary er situps totalt bortkastet hva forbrenning av fett angår. Ja, du får større muskler av det, men det fjerner ikke magefettet. Du er nødt til å spise riktig, ellers vil fettet aldri forsvinne (på en sunn måte).

Først må kostholdet være i boks, så gjelder det å bruke tid på de "rette" øvelsene. For å øke forbrenningen er baseøvelser det viktigste (gjelder og for styrke). Jo fortere hjertet slår, jo mer fett forbrenner du. Hvis du ikke vil trene styrke, kan du trene intensivt på tredemølle eller ellipsemaskin.

 

Intensiv intervalltrening er mer effektivt enn å springe i timesvis. Hjertet får en større utfordring, du minsker risikoen for utslitte ledd og forbrenningen holder seg høyere lenger, etter trening. Det er og kjekkere å bli ferdig med det på under en halvtime.

 

Prøv fks:

 

5 min. oppvarming

1-2 min. sprint

1-2 min. gå

1-2 min. sprint

1-2 min. gå

 

Gjenta fks. fire ganger, så har du en effektiv økt på ca. halvtimen.

 

Det er ikke mulig å punktforbrenne fett, så hvis du ikke vil se ut som en maratonløper, men heller som en sprintløper, sett av 2 dager i uken til styrke og en til intervall.

 

Er enig i treningsprogrammet ditt, men at situps ikke hjelper på fettforbrenning kan umulig være riktig.

 

For ved å bryte ned muskelmasse (situps) vil kroppen trenge energi for å restituere musklene. Og den energien hentes hovedsaklig fra fettlagrene. Ergo du forbrenner fett.

 

Men er helt enig i at man bør så absolutt trene utholdenhet og :D

Lenke til kommentar

Kroppen vil jo teoretisk forbrenne fett når du beveger den, men ikke nødvendigvis der du ønsker. Din totale fettprosent går ned, men, i følge Mike Geary, kan du ikke "bestemme" at du bare skal forbrenne fett på magen. Problemet med situps er også at det tar lenger tid å forbrenne fettet i forhold til baseøvelser. Jo mer energi kroppen bruker, jo mer vil den forbrenne.

 

Hvis du gir kroppen din en skikkelig styrkeløftøkt med hovedsaklig baseøvelser, vil hjertet ditt slå sinnsykt fort, og derfor fungerer styrketrening og som kardio. Jo mer muskelmasse du bryter ned, jo mer må kroppen arbeide for å reparere. Du øker dermed forbrenningen, og forbrenningen fortsetter lenger utover dagen. Akkurat som om du skulle tjent penger etter arbeidstid, mens du sitter hjemme og slapper av :thumbup:. I tillegg får du en sterkere, sunnere, finere etc. kropp fordi du i tillegg til å trene hjertet, får muskler.

 

Jeg trener styrke tre dager og "vanlig" kardio en dag, men siden du (TS) ikke vil ha muskler kan du kanskje snu på det; tre dager "vanlig" kardio og en dag styrke.

Endret av byredyre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...