Gå til innhold

Headsett til ps3. Noe som funker!?


Anbefalte innlegg

Heisann , er på utkik etter headsett til ps3. Om det er usb eller bluetooth er ikke så veldig nøye. MEN jeg ser folk kjøper disse headsetta som bare er EN høytaler på? Hvilken funksjon gir dette dere med tanke på lyd ingame?

 

Edit: vil ha 2 høytalere på headsettet :)

 

fant dette headsettet: Sennheiser PC166 m/mic usb/jack

 

Så vil dette funke fjell på PS3 ? Tenker med tanke på mic og usb at det ikke blir noe krøll? :) vil mic funke ingame? dette er ikke et must , er ikke så opptatt av og prate med folk ,da folk flest bare prater svada :)

 

Kan jo si at spillet jeg spiller er COD4 :)

 

Takk

Mvh

Endret av MrGn0Mefunc1030FAN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De med bare 1 høytaler gir ikke ingame lyd, det gir kun stemmer fra andre spillere, slik at det blir lettere å kommunisere :)

 

Vet ikke hvor mye ingame lyd du får med det headsettet der...

Om du bare er ute etter ingame lyd og ikke mic så kan du jo bare koble et headset rett på forsterkeren eller tven din.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er ikke sikker, men det kan være det er en mulighet for å bruke en trådløs bluetooth-sender koblet til mikrofonpluggen på et normalt PC-headset og koble pluggen til høyttalerene inn i TV'n/forsterkeren.

 

Om noen tester dette er det fint om resultatet postes her så jeg får vite hvordan det gikk.

Lenke til kommentar

Fikk Sennheiser PC 166 i går og spilte litt coop på resistance 2. Meget fornøyd. Fikk tilbakemelding på klar og god lyd.

 

Det ER ENKELT å få både chat- og spilllyd i headsettet, men ikke hvis man kun kobler til via USB. Det er fordi PS3 kun sender chat-lyd gjennom denne. Det man gjør er å koble mic til via USB, mens kan kobler høytalerne til via minijack. Dette gjør man enten ved å koble direkte i forsterker eller TV hvis du har slik headphone-utgang. Alternativt kobler du direkte til phono-kontaktene på PS3. Da må du på El-kjøp å handle en overgang fra phono til mini-J. 50 kroner tipper jeg. Husk å endre innstillingene på PS3 under audio slik at mic-inngang er Sennheiser, mens lyd ut er system default. På denne måten får man all lyd, chat og ingame, rett til den utgangen du har valgt. Uavhengig om dette er HDMI, optisk eller phono.

 

For min del er PS3 koblet til et gammel Logitech 5500 anlegg via optisk kabel. Når jeg vil spille på kvelden er det bare å sette jacken rett i denne og usb’n i PS3’en (har en jack-forlengelseskabel fra forsterker til ps3 siden usb og jack kun kan strekkes 20cm). :yes:

 

Fått det akkurat som jeg vil, all lyd i headset.

 

PS: Har testet diverse løsninger med bluetooth. Anbefales ikke da lydkvaliteten blir elendig. :no:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Er det noen som kan anbefale stereo headset til PS3, med både ingame lyd og chat? Det må altså være mic også...

 

Takker for svar!

 

Hvis du skaffer et USB headset, vil du kun høre voicechat, og ingame lyden vil gå igjennom høytalerne. Meget irriterende hvis du har skaffet et headset med god lyd.

 

For å få ingame lyd og chat i headsettet blir du nødt til å kjøpe et PC headset (bruker Creative Fatality) og koble kun mic utgangen til PS3n via en USB adapter. Dermed kobler du headsettet sin lydinngang rett til TVen.

 

Det vil mest sannsynlig være for stor avstand mellom USBporten til PS3 og TVen sin lydutgang, derfor anbefaler jeg også å skaffe en USB-forlenger. Funker bra! -- på Fatality headsettet kan du enkelt mute micen ved hjelp av en liten bryter.

 

Om noe er uklart, spør :thumbup:

Lenke til kommentar
OK, takk! Fornøyd med Creative headsettet?

 

Fatal1ty-headset (det uten USB) kan man enkelt å greit kalle dritt... I starten kan det virke ok, men etter hvert har i hvert fall mine blitt skurrete (ikke pga hårstrå), og det er utrolig plagsomt med tanke på dype bass-toner osv :thumbdown:

 

Skaff deg noe ordentlig! Sennheiser og Beyerdynamic har MYE bedre peiling på lyd...

Lenke til kommentar

Er kjempe fornøyd :) men hvilket headset du bruker spiller ingen rolle, så lenge det kan tilkobles til USB adapteren.

 

Det er godt mulig at slike adaptere finnes i Norge også. Jeg kjøpte min gjennom ebay UK, fikk den i posten i løpet av få dager -- samt at det var kjempe billig.

 

Mulig jeg kan finne ut hvem jeg kjøpte den av, hvis du er interessert :cool:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har kjøpt disse hodetelefonene, og koblet de opp mot ps3. Har da koblet usb'en mot ps3, og jack for hodetelefonen mot et logitech 5500 anlegg som jeg også har koblet ps3 mot via optisk. Dette funker fint, og jeg får både chat og ingame lyd i hodetelefonen. Men da jeg kobler ut hodetelefonene fra 5500-anlegget, slik at jeg har lyden på høytalerne, får jeg også chat på høytalerne.

Er dette noe jeg må leve med, eller kan man få chat på hodetelefonene og ingame lyd på høytalerne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...