Gå til innhold

[Løst]Har fatt utenlands forerkort, kan jeg bruke dette i Norge?

dagasc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fortiden i Australia, fra Norge har jeg vanelig forerkort pa bil. I Australia har jeg forerkort pa bil og motorsykkel.

Kan jeg kjore motorsykkel i Norge pa det Australske forerkortet?

Om man er over 6 mnd i landet trenger man bare en oppkjoring hjemme for a fa motorsykkel. Men siden jeg er kun er 5 mnd ma jeg ta hele kurset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge er du i Australia? Hvis du er der i en kortere periode enn seks måneder er ikke førerkortet ditt gyldig i Norge, jf førerkortforskriften § 9-4.

Skrevet
Hvor lenge er du i Australia? Hvis du er der i en kortere periode enn seks måneder er ikke førerkortet ditt gyldig i Norge, jf førerkortforskriften § 9-4.

Takk for svar, det var utrolig synd. Som jeg skrev i slutten, 5 mnd.

Skrevet

Jeg tror du allikevel kan slippe unna med bare oppkjøringen, det er bare det at førerkortet ikke er gyldig inntil du gjør det. Ta kontakt med nærmeste trafikkstasjon. :)

Skrevet
Jeg tror du allikevel kan slippe unna med bare oppkjøringen, det er bare det at førerkortet ikke er gyldig inntil du gjør det. Ta kontakt med nærmeste trafikkstasjon. :)

Det hadde vert utrolig greit, hadde spart en del tusen-lapper pa det. Takk for at du nevnet det, skal sjekke opp i saken nar jeg kommer hjem. Kommer med tilbake-melding om hvordan det gikk. Hjemme om en manede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...