dubber Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Hei. Jeg prøver å gjøre minutter om til tid men finner ikke ut av det. Forklaring: En celle står det feks 75 som er antall minutter, og i cellen ved siden av vil jeg ha 75 minutter vist som 1 time og 15 minutter...eller 01:15(ikke som et klokkeslett altså). Jeg klare få til å vise timer...men når det blir over en time så kommer det komma 7 feks. Håper dere skjønner hva jeg mener her. Jeg prøver å finneut hvor lang tid det er igjen og vil vise det som tid. Kunne også hatt en celle som viste når det var ferdig(tidspunkt)i tillegg PS Bruker excel2007 norsk
Harald Staff Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Hei 1 er et døgn for Excel. Hvis det står 75 i en celle, så er det 75 døgn. Del 75 med antall minutter i et døgn (1440) og formater som tidsformat, helst det som heter 37:30:55. Altså, med 75 i A1 =A1/1440 "Når det var ferdig" er litt verre å forstå HTH. Beste hilsen Harald
dubber Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Skrevet 15. mai 2009 "Når det var ferdig" er litt verre å forstå HTH. Beste hilsen Harald Ja var ikke like lett å forklare dette, men nå fikk jeg det til....jeg tenkte litt for kpmplisert Tusen takk Harald Det jeg lagde her var en utrekner til Farm Town, som er en applikason I Facebook. Man driver en gård....planter ut små jorder med forskjellige grønnsaker. For hvert "jorde" man sår i frø vil det vokse noe opp i løpet av feks 3 dager. Så etterhvert om du klikker på et jorde så kommer det opp en prosent som viser hvor mye det har vokst, og det er da ikke like enkelt å rekne i hodet hvor lang tid som gjenstår. Derfor denne kalkulatoren hvor jeg kan skrive inn prosenten i prosent-cellen og da kommer det opp hvor lang tid det er igjen Ganske så unyttig men dog gøy å lage, hehe Feilen som satte meg fast var at jeg satte ikke 1440 minutter i døgnet på alle. Jeg hadde satt 1440 på "1 dag"(tiden det tar å gro) og 2880 på "2 dager" osv. Så løsningen var 1440 på alt Undre meg hvor lang tid det ville tatt om du ikke hadde skrevet at "1 er ett døgn for excel" Igjen takk Harald Her inne kommer jeg til å trives ser jeg MVH Rolf
Harald Staff Skrevet 15. mai 2009 Skrevet 15. mai 2009 Så bra. Takk for tilbakemelding. Det er ikke så mange som kan regne dato-tid ordentlig i Excel, så dette er mer enn nyttig nok selv om pådriveren er virtuelle grønnsaker. Beste hilsen Harald
dubber Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Skrevet 15. mai 2009 Nå når dette er i orden lurer jeg på om det er mulig å legge til en celle som viser NÅR dette er ferdig Feks. Buke =NÅ() + cellen med svaret fra overfor. Ja det funket
dubber Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Skrevet 15. mai 2009 Jeg formaterte den cellen som viser hvor lang tid det er igjen med "dddd. kl.tt:mm;@" og du fungerer fint. Da vises feks "fredag. kl.07:45" Er det en enkel måte å få stor bokstav i F en på fredag og mellomrom etter fredag uten å bruke punktum? MVH Rolf PS. Om noen vil ha en kopi kan jeg legge den opp en plass....kanskje det kan gjøres her? Rekner med jeg ikke er alene om å bruke Farm Town på FaceBook
Harald Staff Skrevet 15. mai 2009 Skrevet 15. mai 2009 (endret) Nei. Beste hilsen Harald edit Jo punktum er det bare å droppe så forsvinner det. Men du beveger deg over i avdeling for pynt. Blomsterfinn og de greiene. Excel er en regnemaskin. Endret 15. mai 2009 av Harald Staff
dubber Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Skrevet 15. mai 2009 Prøver å legge det ferdige "produktet" opp her om jeg klarer. Det er fritt fram til å gjøre hva du vil med det Om jeg ikke klarer legge det her så kan dere laste det ned fra www.rolfegutt.com (min hjemmeside) Takker for svar Harald Legger ved et bilde av kalkulatoren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå