Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Innkjøring av scooter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først av alt, det som er viktigts er at du varmer den opp skikkelig før du kjører.

Slik at sylinder og alt det der får utvida seg nok før du gasser på.

 

Er det helt ny scooter du snakker om?

Hvis ja, så tror ikke jeg at jeg ville kjørt den så langt.

Helst kortere turer når den er såpass ny, så bygge det opp til lengre.

Lett for å tyne den når man kjører såpass langt, noe som skaper ekstra varme pga plomberinger.

Første og andre tur bør helst være veldig korte.

 

Samlet vil jeg si rundt 500km bør være mer enn nok, spesielt sålenge du varmer den godt nok opp.

Lenke til kommentar
Kan hende jeg virker helt fjern for dere, men hva skjer om man gasser fult på over lengre strekning på ny scooter?

 

Vil tru at du bruker mer bensin en nødvendig og at det utvikler seg varme. men så lenge det ikke høres ut som moteren har en kvass skjærende lyd så er det bare å trykke inn gassen. med den lyden så mener jeg at du tyner den for mye. oppnår en lignende lyd ved å kjøre med min moped i nedoverbakke og tyne den i 90 100km/t

 

angående innkjøring. tror det er mer bortimot 1000km. det står i instruksjonsboka.

 

Det står foresten også hvordan mopeden skal kjøres inn i instruksjonsboka. du får den på norsk ved å spørre i skranken. spør etter verktøy også hvis det ikke følger med.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Du bør gi full gass minst 1 gang når du kjører. Så får du blåst bort sotet :p

Du må ikke daukjøre den heller, da går den dårligere.

 

1000km er altfor mye synes jeg.

Når jeg hadde satt på trimsylinder(som ofte er mer kresne enn org) så ga jeg full gass og herja i vei etter 10-15 mil.

Jeg ga full gass flere ganger før dette og, men tyna den ikke. Det bør du ikke gjøre under innkjøring. Tyne den altså.

Endret av .Butthead.
Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt Hyosung sf50 til 7900 4k billigere en andre steder:D

 

forhandler sa at det ikke var så krise med innkjøringa da de egentlig er bygget for å gå i 70 så det da skulle gå fint å kjøre i 40 uten problemer.

 

 

stemmer dette eller bør jeg ligge saktere?

 

jomfruturen fra forhandleren og hjem hit er på ca: 35 km. regner med det går greit? ta et kvarters pause på veien og kjøre i 35km/t til 40.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hei, eg har kjøpt meg ein Aprillia Sportcity 2t, Nede på butikken rett etter at eg hadde kjøpt den. Trådde til med full gass på ei pitte lita strekning men den gikk dass? 20 km/t ellerno, merka no at den går betre, korfor skjedde ditta? Skal kjøyre inn no og ein kompis seier eg ikkje skal over 30 km/t. er dette riktig? har og hørt ein ikkje skal over 6000 rpm, men har ikkje Rpm meter. Har fryktlig lyst å prøve bonn spiker, men er redd for å øydelegge sykkelen..

skal eg gjere sånn som dokke skriver her eller gjer som kompisen min seier og kjøyre under 30 km/t?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...