Gå til innhold

Problem med benkpress..


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nå trent styrke aktivt i 3-4 mnd, og trent en god del benk. Gikk fra 52.5 til 70 på 2 mnd. Men har nå fått et problem med høyrearma under løfting. Når jeg nærmer meg failure, svikter arma totalt. Jeg får den opp til rundt 90 grader, men der stopper den. Det er ingen smerter e.l

 

Det første jeg tenkte var at jeg er svakere i høyre enn i venstre, men det skjedde så plutselig. Har en mistanke om at det kan ha skjedd når jeg skulle makse 75, og fikk stanga helt feil nedpå.

 

Noen som har peiling på hva som kan ha skjedd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg nærmer meg failure, svikter arma totalt. Jeg får den opp til rundt 90 grader, men der stopper den.

 

Kanskje du allerede har nådd failure here? Dette var ærlig talt vanskelig å svare på, viss du har hatt problemet lenge burde du spør nokon som er veldig erfarne, feks ein personlig trener på gymmet du trener på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Kanskje du mangler litt på lockoutstyrken, altså den siste delen av løftet. Trening av triceps burde fikse biffen, smalbenk (benking med smalere grep enn det du vanligvis gjør), triceps extention + benkpress med planke +++

Lenke til kommentar

Var ikke vekta som var problemet. Det var at bare høyrearma hang igjen, og det på en vekt jeg løfta uten problemer før. Måtte bryte halvveis i settet pga. det.

 

Men nå går det greit igjen. I går løfta jeg alle settene uten hjelp, så det er fremgang :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...