Gå til innhold

Gator prøver å koble seg til internett, men hva er det


Anbefalte innlegg

Når jeg starter maskinen min så startes også et program som heter "Gator Client Application" og "CME II Client Application". Jeg har blokkert internett tilgangen til de i brannmuren min. Jeg antar det er noen form for spyware eller lignende i og med at de hele tiden prøver og sende info ut. Noen som kan fortelle meg litt hva disse programmene gjør, evt. om noen programmer er avhengige av de for å kjøre eller om det bare er å avinstallere/slette dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gator er noe spyware som følger med blant annet DivX Player Bundle..

Du godtar faktisk at Gator blir installert i lisensavtalen, men hvem leser de? :roll:

 

Uansett så er det bare til bry og stjeler ressurser. Fjern det med rota først som sist! Som nevnt over så er Spybot Search&Destroy kjekt til å ta kverken på slike uvelkommne gjester.

Lenke til kommentar

Et søk med Spybot gav meg noen treff. Lurer litt på hva enkelte ting er og om det bare er å fjerne det uten at det påvirker noen andre programmer.

De jeg lurer på er:

CDilla - diverse filer, bl.a. .exe, .dll og reg key

Common Hijacker - redirecting host (hva nå det betyr)

IPinsight (hørtes ikke helt bra ut)

MediaPlex

Avenue A, inc

Lenke til kommentar

Vi har alle vært der...Hva skal vi slette??? JEg fant ut at alt med firmanavner kan du slette...Derimot slettet jeg også en del av outlook express i farta..(outlook express har "følere" ute som avsløres som spyware(samme problemet kommer hvis du installerer nytt anti-virus program)ikke gjør som jeg! :oops: Slett firmanavn og tvilsomme ting du ikke husker du har lagt inn(tenk hvor mye dritt du har på pc'en!!!).

Oppkoblingen ser sånn ut hvis jeg ikke tar feil(XP)??

 

du eller et program har bedt om informasjon fra:gs.gator.com.

gatorserver.gator.com

osv...

Bare til informsjon kan du finne oppdateringer til Spybot S&D på download.com.

 

 

 

(internett skulle vært lagt ned, så mye dritt som følger med :-)

Lenke til kommentar

Hos meg så kommer spybot opp med et hav av uvelkommne gjester,

noen er merket med rødt og noen av de er huket av.

Jeg bruker å fjerne alle de som er huket av, etter at jeg selvfølgelig har sjekket om det er noen gjester som er velkommne :wink:

 

Men sånn stort sett, fjern det som du ikke husker å ha lagt inn, men jeg siterer noe som står helt øverst når du starter spybot.

 

USE AT YOUR OWN RISK

 

Kverk krypa! :D

Lenke til kommentar

Nr 1: Gator SUGER !!

Nr 2: Har heller aldri hatt problemer med at Ad-Aware sletter ting den ikke skulle slette. Hver gang jeg kjører programmet så merker jeg alle filene og sletter alt. En gammel versjon slettet deler av Kazaa slik at det ikke funket etterpå (og ja, vi vet alle om det "hemmelige" registeret i Kazaa programmet), men har ikke hatt problemor med dette i de nyere versjonene. Lykke til, spyware sucks !! (men er desverre meget vanlig)

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd Ad-Aware og noe av disse filene som ble funnet og fjernet ødela oppkoplingen til bredbånet Internett... etter å ha tatt dem tilbake så prøvde jeg Spy ware som var litt bedre dette laget ikke så mye krøll for meg... Men nå installerte jeg Norton Internet Security... dette fikk jeg veldig godt inntrykk av...! :D

Lenke til kommentar

Hey!

 

Husker jeg hadde det samme problemet. Selv om jeg fant fila, kunne jeg ikke fjerne den.

 

Det jeg gjorde var å skrive filnavnet i browseren og fant frem til en side som forklarte hvordan en skulle fjerne Gator.

 

Fila ligger også i oppstartsprogrammet ditt, noe som er veldig irriterende. Hver gang du starter så vil den ut på nettet.

 

Ad-Aware 5.x tar ikke denne filen.

Lenke til kommentar
Gator er noe spyware som følger med blant annet DivX Player Bundle..

 

Det er en sannhet med modifikasjoner.

DivX kommer i 3 pakker. En vanlig, og 2 pro utgaver. Den ene pro versjonen må man betale for, mens den andre har adware.

 

Dersom du bare skal se filmer, er det ingen grunn til å velge Pro utgaven, da den bare kommer til nytte dersom du skal kode filmer selv.

Lenke til kommentar
Gator er noe spyware som følger med blant annet DivX Player Bundle..

 

Det er en sannhet med modifikasjoner.

DivX kommer i 3 pakker. En vanlig, og 2 pro utgaver. Den ene pro versjonen må man betale for, mens den andre har adware.

 

Dersom du bare skal se filmer, er det ingen grunn til å velge Pro utgaven, da den bare kommer til nytte dersom du skal kode filmer selv.

 

 

Pirke, pirke, pirke og pirke.. :D

 

God natt

Lenke til kommentar

syntes ad aware er blitt dårligere... før tok de alt som minnet om spyware enten det var det eller ei... rent teknisk mener jeg (slik som pron-dialers og slikt)... nå derimot... siden de har vokst seg store... er de vel redde for advokatene til disse firmaene... da bruker jeg heller SPYBOT...

 

.ps ..når jeg har ad-watch installert (minne-resident del av ad-aware) så virker ikke hotmail.com hjemmesiden... hva nå enn det betyr?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...