Gå til innhold

Silkeveien fra Kina


Anbefalte innlegg

Jeg har fryktelig lyst til å reise fra Xian til Kashgar og videre gjennom -stan (kyrgyztan, Kazakhstan og uzbekistan) landene til istanbul (mulig jeg også inkluderer Caucasus landene).

Er det vanskelig å ordne med visum til disse landene?

Er det vanskelig fra Beijing? Jeg flytter til Kina for ett år og må i såfall ta slike visum ting derfra, samt at reisen ikke blir før om ett år.

Er det noen som har gjort denne reisen og kan fortelle meg om hvor lang tid, hvor stort budsjett og ikke minst om hvordan det var?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fryktelig lyst til å reise fra Xian til Kashgar og videre gjennom -stan (kyrgyztan, Kazakhstan og uzbekistan) landene til istanbul (mulig jeg også inkluderer Caucasus landene).

Er det vanskelig å ordne med visum til disse landene?

Er det vanskelig fra Beijing? Jeg flytter til Kina for ett år og må i såfall ta slike visum ting derfra, samt at reisen ikke blir før om ett år.

Er det noen som har gjort denne reisen og kan fortelle meg om hvor lang tid, hvor stort budsjett og ikke minst om hvordan det var?

 

jeg har planlagt noe av samme reise men med sykkel:)

 

Tyrkia - Armenia - Georgia - Iran - Turkmenistan (om visum) - Uzbekistan - Tadsjikistan - Kirgisistan - Kasakhstan - Kina - Urumqi - Kasghar - Karakoram Highway tur retur Pakistan. tilbake til Kasghar osv..

 

Grunnen til at jeg at starter fra Tyrkia er for og slippe en del bagasje og spare

tid og penger.

 

har plannlagt og bruke alt fra 7månder til 20 månder. budsjette jeg har satt opp er 50 000 på utstyr og 70 000 på reisen ca med ALT.

 

siden du skal starte fra Kina så vet jeg ikke så mye med visum

 

men jeg har tenkt og skaffe visum tl Iran i Tyrkia, og Turkmenistan og Uzbekistan visumet i Iran. Man må ha Uzbekistan visum først for å kunne få transit visum til Turkmenistan.

 

Visumet til Tadsjikistan - Kirgisistan - Kasakhstan skaffer man i uzbekistan. visumet til Kina skaffer man i Kasakhstan.

 

 

Har faktisk mye info om det her. men jeg er på jobb nå og det jeg har av info har jeg på pc hjemme.

 

jeg har hvert i kontakt med mange som har tatt ruten tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...