Gå til innhold

3com wireless lan kort og mandrake 9.1


Anbefalte innlegg

Får ikke mitt 3com wireless lan kort (3CRSHPW196) til å virke.

Lasta ned driveren fra

http://sourceforge.net/project/showfiles.p...lease_id=128821

 

make config

make clean

make all

make install

 

deretter /etc/rc.d/init.d/pcmcia restart (så to "beep", den første høy og den andre lav tone)

 

Har prøvd ifconfig eth0 , ifconfig eth1 and ifconfig eth1 up

Kan se kortet i socket1 om jeg kjører /sbin/cardctl ident

Likevel klarer jeg ikke å legge til en ny internettkobling, det trådløse nettverkskortet kommer ikke opp.

Noen som har peiling på hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor i all verden må alle installere maskinvare igjennom kommandoer, det går faktisk an å bruke X til å installere maskinvare/programvare med f. eks KDE/GNOME også. iallefall for å svare på spørsmålet ditt, nå var det Red Hat 8.0 jeg holdt på med sist, og den var det veldig enkelt å sette opp trådløst nettverk med iallefall, og regner med at det skal være enda enklere å installere ny maskinvare med Mandrake 9.1 siden at denne er nyere en red hat 8.0, regner nesten med at du har X installert, så da skal du gå til, Mandrake soft eller start her eller noe sånt, den ska ligge på skrivebordet, der skal det stå noe om å installere ny maskinvare, har holdt på med Mandrake en gang også, 9.1 også, men husker ikke helt hvordan man gjorde det i Mandrake. eller så kan du vel søke etter ny maskinvare.

 

Håper dette hjalp deg litt videre.

Lenke til kommentar

Foreslår at du tar en titt på denne her:

 

http://www.ostenfeld.k-net.dk/~bolind/3comwlan/

 

Jeg har samme kortet og mdk 9.1 gående på en Thinkpad 1257. Sjekk om kortet er i funksjon med "lvnet". Dessuten, kjører du wep? I så fall kan du slenge inn "KEY=112233445566......" i /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-ethX, der X er det aktuelle for kortet ditt... fant at dette var den enkleste måten å få wep opp å kjøre. (Og wep vil du ha....).

Lenke til kommentar
hvorfor i all verden må alle installere maskinvare igjennom kommandoer, det går faktisk an å bruke X til å installere maskinvare/programvare med f. eks KDE/GNOME også.

 

Håper dette hjalp deg litt videre.

 

Det gjør det nok ikke, ettersom Mandrake, eller RedHat for den saks skyld, ikke har innebygget støtte for dette kortet. Se URI i svaret mitt over.

Lenke til kommentar

Prøv å svare nei på Build applications. Du har null behov for det, sidan du sjølvsagt kjem til å bruke iwconfig til å sette det opp. Hadde sjølv problem med kompileringa når eg sa ja på build applications

Det kan også være lurt å prøve make realclean? Trur eg

Lenke til kommentar
merkelig. jeg fikk samme feil. Helt på slutten stod det :  

'/lib/modeules/2.4.20-8/pcmcia' is not a directory.  

 

Brukte du samme driver som meg?

 

*Kremt*

stod der virkelig "/lib/modeules" ? Ikke "/lib/modules" ? I så fall må der være en typo i makefila, gå inn i den og rett opp... (Let etter "install:" )

 

Og om der er feil: Notify the proper authorities...

Lenke til kommentar

hmmmmm, egentlig så skal jo mandrake 9.1 være flinkere til å finne ny maskinvare enn red hat 8.0 som jeg installerte et wireless kort med en gang, var ikke noe prob det. stod jo tilogmed at før Mandrake 9.1 kom så skulle jo den finne ny maskinvare automatisk også.

 

lykke til med å installere wireless kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...