Gå til innhold

Hvilke Disney-filmer finnes på blu-ray?


DannyVice

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har et ønske om å ha Disney filmene (De originale tegnefilmene) på Blu-Ray. Jeg ser at Snehvit (Som er den første disney filmen) kommer til høsten på Blu-Ray i platinum utgave. Men hvordan er det med resten av filmene? Er det noen ute nå? Jeg ser at Pinochio fintes, men hvis det kommer en bedre utgave av den filmen innen et år så er det ikke aktuelt å kjøpe enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg har et ønske om å ha Disney filmene (De originale tegnefilmene) på Blu-Ray. Jeg ser at Snehvit (Som er den første disney filmen) kommer til høsten på Blu-Ray i platinum utgave. Men hvordan er det med resten av filmene? Er det noen ute nå? Jeg ser at Pinochio fintes, men hvis det kommer en bedre utgave av den filmen innen et år så er det ikke aktuelt å kjøpe enda.

Tornerose er ute.

Lenke til kommentar

Her har du noen av de kommende Disney klassikerene på Blu-Ray

 

http://www.ultimatedisney.com/platinumedit...e-20091011.html

 

http://www.aintitcool.com/node/38108

 

Disney's klassikere blir en gang pr 10 år tror jeg det er. Før de havner i Disney Vault.

Nå kommer A Bug's Life på blu ray 19 Mai, region free og greier :)

 

EDIT: Ser at The Lion King fikk en re-release i 2002, så da er det vel pr. 8 år Disney's klassikere kommer ut.

Endret av Cortese
Lenke til kommentar

Lille Kylling(45) og Familien Robinson(47) er vel også å finne på blue ray.

 

 

Edit: til trådstarter. Hvis du har planlagt å samle alle filmene eller kjøpe dem må du handle når de er på markedet. Det er slik som cortese sier at de ikke er på markedet i en veldig lang periode. Så hvis du vil ha filmene. Kjøp.

 

Edit 2: Et kjapt søk på cdon.no viser at Villdyr (46) også er å få tak i på Blue ray. Sammen med tornerose (16) og Pinochio (2). Bolt (48) blir også gitt ut på blue ray når den kommer.

Endret av Panerai
Lenke til kommentar

The Disney Vault is the repository of the company’s classics where the films take 7-year sleeps before being re-released.

 

Var visst 7 år mellom hver release :wee:

 

From July 30, 2008, three re-mastered Disney DVD Classics, Cinderella (1950), Alice in Wonderland (1951), and Lady and the Tramp (1955), are being placed back into the Disney Vault. This means that no new copies are being produced, so once stocks are sold, these titles will no longer be available to buy – for seven years. Just as Sleeping Beauty (1958) will be re-released from the Disney Vault - on DVD and Blu-ray formats - on October 15, 2008, after a seven year rest.

Lenke til kommentar

The following disney movies are returning back to the vault on January 30, 2009:

 

The Little Mermaid: Ariel's Beginning

The Little Mermaid II: The Return to the Sea

Peter Pan

Peter Pan: Return to Neverland

 

Vet ikke om dette stemmer. Ser ut som de trekker tilbake Disney filmene i begynnelsen av året, så er vel i begynnelsen av 2010 de trekker tilbake noen filmer og deretter re-releaser nye. Leste på Amazon.co.uk at filmene er ute for salg i 6-12 måneder før de går inn i velvet igjen.

 

The 'vault' films are:

Snow White, Pinocchio, Fantasia, Bambi, Cinderella, Peter Pan, Lady and the Tramp, Sleeping Beauty, 101 Dalmatians, The Jungle Book, The Little Mermaid, Beauty and the Beast, Aladdin*, The Lion King and Fantasia 2000.

Lenke til kommentar

Håper det er greit at jeg låner tråden litt og stiller spørsmålet:

Hvor kan man kjøpe Blu-Ray utgivelser av Disney-filmer som oppfyller desse kravene:

-Region 2

-Både orginalspråket og dubbet til norsk tilgjengelig

-Har orginaltittelen på coveret

?:)

Tenker da spesielt på Sleeping Beauty og Pinocchio

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...