Gå til innhold

[Løst]Hvor kan jeg finne støvfilter og o-ringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Har nettopp bestilt en del nye komponenter til PC'en, og kjøpte i samme slengen 4 80mm kabinettvifter. Jeg var ikke så bevisst på hvor ødeleggende støv kan være, til jeg fikk senket CPU temp med ca 40 grader ved å fjerne et teppe med støv fra kjøleren :p Så jeg ønsker å bruke støvfilter på viftene i framtiden. Og i samme slengen tenkte jeg å prøve å henge opp harddiskene i o-ringer for å minske støy enda mer. I den anledning har jeg noen spørsmål:

1. Har funnet slike støvfilter hos microplex. Men synes det blir veldig dyrt med frakt for noe "dill" som dette. Går det an å få tak i slike en annen plass?

2. Er det noe annet som kan brukes i stedet for slike filter?

3. Hvor får jeg kjøpt o-ringer til kabinettoppheng?

Edit: leif

Takk for all hjelp!

Endret av pro_odeh
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si og tro de skal selge begge deler ja.

Har ikke sett o-ringer, og heller ikke sett etter dem. Jeg fant dog støvfilter i Clas Ohlson butikken i mitt nærområde. Tar jeg ikke feil, så var det XILENCE Dustfilter som hang på hylla.

Skrevet

Husker ikke hva jeg gav for mine, som jeg forøvrig ikke bruker.

Men det er ikke så dyrt, jeg kjøpte tross alt 12 stk. Mener å huske at det hvertfall ikke var mer enn 200,-

Skrevet

Ca 15 kr stykket da. Det var jo ikke så gale. Er det bare å finne en rørlegger på gulesider som befinner seg i nærheten da?

Ut av nysjerrighet: Hvorfor bruker du dem ikke?

Skrevet (endret)

Gikk ned på Clas Ohlsson, men de hadde ikke noe støvfilter der :(

Er det noen som har tips om flere steder jeg evt. kan finne det?

Edit: Leste at noen har brukt damestrømper som støvfilter. Er det noen som har erfaring med det?

Endret av pro_odeh
Skrevet

Da har jeg gått til innkjøp av et par damenylonstrømper, hvorav en av disse befinner seg foran i kabinettet mitt. Var litt mer jobb enn vanlig å få festet dem skikkelig, men tror det skal fungere greit. Lurer på hvor ofte de må byttes ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...