KjellV 875 Report post Posted May 2, 2003 Hvordan fjerne ett plexi som sitter skikkelig fast? Er festet med silikon (for våtrom, klar type). Quote Share this post Link to post
blackeyedragon 0 Report post Posted May 2, 2003 Silikonoppløser eller noe slikt. Jeg så det i Biltema og de hadde det til en billig penge også. Quote Share this post Link to post
bjaa 4 Report post Posted May 2, 2003 Jeg hvet ikke helt hvordan du gjør det når det er festa med silikon osv. Hadde selv festa med silikon, og når jeg skulle ta av plexiglasset knakk det! Prøvde å bare ta en kjøkken kniv.... Quote Share this post Link to post
KjellV 875 Report post Posted May 2, 2003 Silikonoppløser eller noe slikt. Jeg så det i Biltema og de hadde det til en billig penge også. Er det ikke vanskelig å få silikonoppløser-tingen inn mellom døra og plexi'en da? Quote Share this post Link to post
tuXP-G 0 Report post Posted May 2, 2003 Hva skal du bruke plexien til a? Quote Share this post Link to post
Xell 36 Report post Posted May 3, 2003 Prøv å ta knivblad fra en brekk-blas-kniv (stanlykniv/tapetkniv call it whatever you want), dytt det så langt ut av kniven som du trenger og lirk det mellom døra og plexin og skjær silikonen. Når du først har fått kniven i mellom der er det bare å jobbe deg rund hele vindu. Quote Share this post Link to post
Erik J. Nilsen 2 Report post Posted May 3, 2003 Det som han over forklarer fungere utmerket -P- Quote Share this post Link to post
KjellV 875 Report post Posted May 3, 2003 Prøv å ta knivblad fra en brekk-blas-kniv (stanlykniv/tapetkniv call it whatever you want), dytt det så langt ut av kniven som du trenger og lirk det mellom døra og plexin og skjær silikonen. Når du først har fått kniven i mellom der er det bare å jobbe deg rund hele vindu. Pga. kanter er dette umulig men jeg tok en lignende kniv og stakk den så langt inn jeg kom på det ene hjørnet slik at det løsnet. Etterpå skyvde jeg glasset forsiktig fra døra slik at det slapp forsiktig. Gjorde dette hele veien og det funka fint. Men hva kan jeg bruke til å skjere i plexi'en med? (Tok den av fordi den var 1cm for stor). Hvor får man kjøpt slik kniv glassmesteren bruker? Da jeg kjøpte plexi'en hadde han en kniv som han skar 3 ganger med og så brakk han av der han skjerte. Quote Share this post Link to post
tuXP-G 0 Report post Posted May 3, 2003 det glassmesteren har er en "gave" som kun er egnet for glassmestere. men dra ned og spør om du kan låne den da, eller bruk stikksag.. Quote Share this post Link to post