Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm under oppstart!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

bestilte meg ny maskin i sommer 08, har hatt ett problem VELDIG lenge nu, tenkte først at det blei fikset opp etterhvert men det gikk dårlig.

 

problemet er:

når jeg trykker på på knappen på datamaskin så begynner viftene å dure, også begynner værtfall cpu viften å snurre på 2800rpm, men ingenting skjer, bare svart skjerm ingen signaler eller noe.

så holder jeg inne knappen helt til den skrur seg av også skrur jeg den på nytt.

jeg gjentar dette 3-4 ganger også starter maskinen med en feilmelding "overclocking failed. please reconfigurate your system" også kommmer det "F1 to run setup" "F2 to start with default settings" eller noe sånt! jeg har ikke overclocket noe, jeg har sottet alt på "auto" men fortsatt får jeg samme problemet!

 

Hva er galt?

håper på gode svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enklere og få gode svar hvis du opplyser om hva slags maskin dette gjelder:

 

1. komponentene i den evt. modellbetegnelse

2. hva var tilstanden i øyeblikket før dette skjedde, var den ustabil på noe vis?

3. hva ellers har du prøvd å gjøre, bortsett fra å sette alt på auto?

 

... hva med å se i manualen for alternative innstillinger i BIOS og prøve dem, eller sjekke på nettet om noen med samme maskin /tilsvarende komponenter melder om lignende feil?

Lenke til kommentar
Er enklere og få gode svar hvis du opplyser om hva slags maskin dette gjelder:

 

1. komponentene i den evt. modellbetegnelse

2. hva var tilstanden i øyeblikket før dette skjedde, var den ustabil på noe vis?

3. hva ellers har du prøvd å gjøre, bortsett fra å sette alt på auto?

 

... hva med å se i manualen for alternative innstillinger i BIOS og prøve dem, eller sjekke på nettet om noen med samme maskin /tilsvarende komponenter melder om lignende feil?

 

Ram: Corsair Dominator TWIN2X PC8500 4GB DDR2

HK: ASUS Maximus Formula Intel X38

CPU: Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

Skjermkort: HIS Radeon X1950PRO 512MB GDDR3, IcQ3,

Harddisk: Western Digital Raptor X

 

Dette skjer hele tiden, vær gang jeg skal ha på maskinen

jeg har filmet hva som skjer når dette skjer.

hvis du trykker

så får du se problemet:

 

har prøvd og sette alt på det delene skal være på også!

har formatert å alt uten hell!

Endret av kim3k
Lenke til kommentar
Er nok et hardware problem ja.

 

Prøvd å resette bios? Ta ut batteriet på hk'et i en 5 sekund og sett det inn igjen. Start maskinen.

 

Prøv å omblokker litt på ram brikkene dine. Prøv med kun én, eller to, på forskjellige slots.

 

 

 

Har prøvd og resette bios, har ikke prøvd å ta ut batteriet til hovedkortet.

har hatt dette problemet helt den dagen jeg fikk de nye delene (hovedkort, ram og cpu'en)

så håper jeg finner ut hva som er galt!

Lenke til kommentar

Sjekka filmen - var ikke så enkelt å se hva som sto i BIOS der, men jeg kan jo laste manualen litt seinere. Har du ikke fått formatert harddisken noen gang, dvs. har den aldri kommet opp i windows?

 

'zhorty' har tips som kan funke, bl.a. dette med å bruke 1 ram-brikke - x38-brikkesettet kan være svært kresen på ram. Du kan sette inn resten når alt evt. er i orden.

 

Jeg ville kobla til kun det strengt nødvendige for å kjøre igang, siden den krangler sånn. Ingenting av stasj eller nettverk eller ekstra vifter, kjør med åpen kasse f.eks.

Lenke til kommentar
Sjekka filmen - var ikke så enkelt å se hva som sto i BIOS der, men jeg kan jo laste manualen litt seinere. Har du ikke fått formatert harddisken noen gang, dvs. har den aldri kommet opp i windows?

 

'zhorty' har tips som kan funke, bl.a. dette med å bruke 1 ram-brikke - x38-brikkesettet kan være svært kresen på ram. Du kan sette inn resten når alt evt. er i orden.

 

Jeg ville kobla til kun det strengt nødvendige for å kjøre igang, siden den krangler sånn. Ingenting av stasj eller nettverk eller ekstra vifter, kjør med åpen kasse f.eks.

 

 

jeg har formatert 3ganger, jeg får loada windows til slutt når jeg holder inne knappen også trykke den på igjen ett par ganger, men av og til er den helt umulig å få til å starte.

har tatt ut e den ene ram brikken, men dette kjedde fortsatt så tok å puttet inn den andre ram brikken og tok ut den ene, har faktisk ikke hatt dette problemet enda, har starta maskinen 3 ganger uten feil start, håpe problemet er løst.

får bare håpe at dette ikke skjer mere :)

Endret av kim3k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...