Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Reinstallering av Windows går ikke


Anbefalte innlegg

Bruker Vista 32-bit...

 

Jeg fikk et problem i går kveld, da pcen plutselig fikk bluescreen. Jeg startet den på nytt, og alt gikk som normalt, helt til jeg logget på brukeren min..

Istedenfor at Windows startet, kom det opp at Windows explorer har sluttet å virke. Prøvde å åpne det i oppgavebehandling, men det sluttet å svare med en gang... Skjermen var helt svart, og det eneste som var der var musa... Men jeg kunne trykke ctrl+alt+delete, og åpne oppgavebehandling osv...

 

Da tenkte jeg det var virus, så jeg åpna i sikkerhetsmodus, og prøvde å åpne systemgjennoppretting. Det resulterte i Bluescreen. Da tenkte jeg at det bare var å reinstallere windows, da... Jeg prøvde det, og alt gikk som det skulle, fikk åpna windows igjen, og det funka greit, bortsett fra at uansett hva jeg prøvde å installere, kom det opp at filene var korrupte eller at det ikke ville la seg installere osv.

 

Da tenkte jeg, "crap, windows ble nok ikke installert riktig". Så jeg prøvde igjen. Men da windows skulle starte opp fikk jeg denne triste meldingen:

 

"Kan ikke fullføre installasjonen. Start installasjonen på nytt for å installere Windows på denne datamaskinen"

 

Da gjorde jeg som det sto, med samme resultat.

Så problemet ligger nok dypere enn Windows... Hva skal jeg gjøre?

 

LØST!

Løste problemet med å ha i kun èn RAM-brikke om ganga, for å se om det var noen som funka, og noen som var ødelagt... Var den ene som var gåen, så nå funker det...

Endret av kjermy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte Memory test - 86 v3.3

 

Det har holdt på i 25 timer (lot den stå over natta, og var opptatt i hele dag), men er ikke ferdig enda.... Og prosentene går jo opp og ned hele tiden...

 

Uansett, det står Errors: 15360

 

La meg tippe, det burde være nokså høyt? Er det noen tall på noe som er normalt? 15360 er vel mer enn det burde være...

 

EDIT: Hmmm... Om jeg får lånt et par RAM-brikker, kan jeg teste om det er de som er problemet?

 

EDIT v2: Slenger opp et bilde av resultatet

post-149312-1242071989_thumb.jpg

Endret av kjermy
Lenke til kommentar

Du kan nok si at du har altfor mange feil på minnet ditt ja. Hvis du har flere RAM brikker i PCen, kan du fjerne alle untatt en og så kjøre memtest en gang til i 3 – 4 timer. Det skulle være nok til å finne ut om det er noe galt med den brikken. Skift så brikke og kjør memtest på den neste brikken og så videre til du har testet alle brikkene. Da vil du finne ut hvilken brikke som det er feil på eller om du har feil på alle.

 

Eventuelt kan du låne noen RAM brikker og teste i din maskin for å utelukke feil med HK.

 

Men det at du får så mange feil tyder på feil med minnet ja. Forresten hvilket merke har du som minne og hvilket hovedkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...