Gå til innhold

Trenger hjelp til litt av hvert, opp i vekt, kosthold ovs.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har akkurat begynt og trene igjen, har kjøpt meg: Mucle Juice (altså Muscle Juice fra Ultimate Nutrition) og sånne Krea-Bolic tabeletter...

 

Men jeg lurte på, hvor ofte, hvor mye og når jeg skal ta disse tabelettene og shakene på dagen?

Morgen, kveld? Før eller etter trening?

 

Sliter også med og gå opp i vekt, har veid de samme i en del år nå og begynder å bli ganske lei de, kanskje de er litt for at jeg røyker en god del, forbrenner vell mer da? Men er de noen som har ett bra kosthold jeg kan bruke for og gå opp i vekt, samt som jeg skal bruke den weight gainer greia og kreatin boksen?

 

Jeg vil helst bli tjukkere rundt håndleddene og resten av armene (skulle tro de var fyrstikker nesten), men trenger virkelig også og legge på meg noe fett på magen x) Når jeg har trent tidligere, har de ikke blitt store muskler akkurat, har jo ikke noe annet enn bein på armene så trenger å få noe breiere armer....

 

Jeg er 18 år, ca. 180 cm høy og veier rundt 67 kg.... (altså høy og veldig tynn)

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Loggfør det du spiser i løpet av en hel uke. Du vil fort finne ut om du spiser mye dritt og/eller for lite. Drikk mye melk, spis 2-3 frukt om dagen og få i deg mye grønnsaker. Du kan med fordel kutte ned på røyken. Du trenger ikke nødvendigvis å stoppe med det første, men ta en mindre. Drikk mye vann også.

 

Oppsummering:

 

-Logg (Kcal, gram osv er ikke nødvendig. Bruk praktiske benevninger som "en skål")

-Røyk mindre

-Melk, melk, melk

-Vann, vann, vann

-2(3) frukt om dagen

-Grønnsaker

-Korn, melk, bønner, kjøtt (rødt, hvitt, fisk)

-Tran/Fettsyrer/Olje

Lenke til kommentar
Sliter også med og gå opp i vekt, har veid de samme i en del år nå og begynder å bli ganske lei de

Hvis du har lav vekt så er proteinbehovet ditt ikke så altfor høyt, mulig du klarer å dekke det gjennom kosten. da anbefaler jeg at du kjøper dette: Her og så tar du 3-4 shaker av det daglig.

 

Husk bare å få i deg et par liter melk om dagen. kombiner med tunfisk, nøtter, kesam, cottage cheese, osteprodukter, yoghurt, kylling, bønner for å få i seg så mye protein som mulig gjennom kostholdet. så kan du heller fokusere på å få i deg masse energi gjennom de karbohydrat bøttene.

Lenke til kommentar

Hehe okei takk for svarene...

 

Jeg har vell ikke akkurat de beste kostholde nå serdu, liker nesten ingenting så x)

Har ca. 4 måltid til dagen, de er alt...

 

Måltidene går slik:

07.00 - to brødskiver med syltetøy + litt melk

11.30 - ett lite pizzastykke (er i skoletia)

17.00 - Enten er det Taco eller middag med poteter, saus osv. (går nesten i taco hver dag)

22.00 - en brødskive med ost + litt melk

Drikker også sånn ca. 3-4 halvlitere med cola hver dag...

 

Kanskje ikke de beste kostholdet, tror det trenger og endres en del? :roll:

Endret av Reaper91
Lenke til kommentar

Det første du må gjøre er å spise mer. Kutt ned på brusen og som sagt: erstatt med melk og vann. Du får 1/2l kartonger med melk i butikken for 10kr som er praktiske dersom du er ute. Dersom du vil ha smak kan du ta litago eller sjokolademelk!

 

Taco kan forsåvidt være bra, men da må du huske å bruke forskjellige kjøttyper/fisk/kylling, og kjøttdeig av svin/kylling/vanlig. Masse grønnsaker er også en lur ting. ;)

Endret av Patrick de Maar
Lenke til kommentar

Stemmer, får kutte ned på brusen da og spise litt mer... Grønnsakene er jeg litt mer usikkre på men, liker ikke akkurat så mye x) Men er de protein eller karbohyderat jeg trenger mest av for og legge på meg og øke muskelmassen?

 

Og weight gainers, skal jeg ta det etter hvert måltid? Og hvor mye sånn ca.?

Og skulle jeg eller bruke DENNE isteden for Muscle Juice bøtta for og legge på meg?

Endret av Reaper91
Lenke til kommentar
Stemmer, får kutte ned på brusen da og spise litt mer... Grønnsakene er jeg litt mer usikkre på men, liker ikke akkurat så mye x) Men er de protein eller karbohyderat jeg trenger mest av for og legge på meg og øke muskelmassen?

 

Og weight gainers, skal jeg ta det etter hvert måltid? Og hvor mye sånn ca.?

Og skulle jeg eller bruke DENNE isteden for Muscle Juice bøtta for og legge på meg?

 

 

For å legge på deg er det definitivt mer kcalorier du trenger, og du får sansynligvis nok proteiner gjennom det vanlige kostholdet. Men du kan prøve å få i deg mer proteinrikmat i kostholdet, som f. eks kylling og kjøtt.

Og weight gainer kan du bruker 1-3 ganger daglig ca, men jeg anbefaler å ta minst 2 ganger hvis du virkelig vil legge på deg. Og det står på pakken hvor mye du skal ta hver dag.

 

En feil mange gjør når de skal få mer muskelmasse er å bare få i seg proteiner, men det er viktig at du får i deg godt av begge deler. (kcal og protein)

Endret av Phase
Lenke til kommentar
jeg vil anbefale et data program som heter mat på data. der kan du legge inn alt du spiser, også for du opp en tabell hvor du kan se hva du for får lite av og hva du for får mye av.

 

Det programmet er tragisk... jeg brukte det en dag, men det tok alt for lang tid å registrere alt mulig. Unødvendig spør du meg, selvom det kanskje er en grei måte å holde oversikt på.

Lenke til kommentar
jeg vil anbefale et data program som heter mat på data. der kan du legge inn alt du spiser, også for du opp en tabell hvor du kan se hva du for får lite av og hva du for får mye av.

 

Det programmet er tragisk... jeg brukte det en dag, men det tok alt for lang tid å registrere alt mulig. Unødvendig spør du meg, selvom det kanskje er en grei måte å holde oversikt på.

 

det er jo helt vanvittig bra. veldig enkelt å bruke og utrolig nøyaktig. det tar kansje litt tid å registrere all maten, men man får jo mye bra innformasjon, og det er veldig lett å se hva man trenger mer og mindre av. skjønner ikke helt hva du mener med tragisk. du har sikkert bare såvidt prøvd. jeg har nokk prøvd det mer en deg og jeg kjenner veldig godt til dette programet.

Lenke til kommentar
En feil mange gjør når de skal få mer muskelmasse er å bare få i seg proteiner, men det er viktig at du får i deg godt av begge deler. (kcal og protein)
Mulig du misformulerer deg litt, men jeg reagerte på dette. Protein GIR kcal, så på en måte kan du ikke snakke om dem som forskjellige ting. 1g protein gir 4kcal. Men joda, man kan dekke proteinbehovet(f.eks. 100g) hver dag, da har man 400kcal, og så ikke spise mer og dermed ligge i kcal-underskudd. Var vel det du mente. Viktig å få med seg begge deler ;)

 

Kenneth: Her kan du laste ned mat på data.

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...