Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Dagens gode gjerning"..


Anbefalte innlegg

Denne tråden skal omhandle gode gjerninger som blir gjort i hverdagen.

 

Her skal det postes en av følgende:

 

1. Gode gjerninger du har utført (som du er stolt av)

2. Gode gjerninger noen har gjort mot deg (som har satt spor i deg)

 

Hold tråden ren.

Det er lov å kommentere andres innlegg, men dette er hovedsaklig en tråd for presentasjon av selve gjerningene.

 

 

Dermed kan jeg begynne med mitt innlegg:

 

For ca. 2 uker siden gikk jeg over Pudderfjordsbroen i Bergen retning sentrum-Laksevåg på kveld/natt-tid. Da syklet det en person forbi meg i nokså god fart. Da han var 50-100 meter foran meg, så jeg at han mistet noe ut av lommen sin imens han syklet videre, og jeg gikk fort bort for å sjekke hva det var. Jeg så at det var en 200-lapp, og begynte å løpe mot syklisten (som fortsatt syklet).

 

Da jeg begynte å ta innpå, ropte jeg; "Unnskyld!". Mannen stoppet sykkelen, og jeg løp bort til han. Han lurte vel fælt på hva jeg ville, og han ropte tilbake "Sa du noe?!". Jeg løp bort til han og gav han seddelen. Og han ble naturligvis positivt overrasket, og kommentere noe alá (på bergensk); "Tusen takk! Vanligvis ville vel folk bare puttet den i lomma. Ordentlig ærlig gjort av deg. Tusen takk."

 

Det føltes godt. Dagens gode gjerning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber i psykiatrien og møter nok en del folk som har det skikkelig kjipt og vanskelig så jeg har nok muligheten ganske ofte til å gjøre noen gode ting. Uten at jeg kan gå direkte inn på hva som skjedde vil jeg si at det føltes godt da jeg fikk ett takke brev fra en pasient. Vi to slet noe jæklig sammen i 2 måneders tid, men kom ut av det. Jeg tror jeg var en god støttespiller i livet til den personen de 2 månedene da alt virket som ett blendene kaos.

Lenke til kommentar

Ikke akkurat dagens gode gjerning da, men to gamle gode gjerninger.

 

I vinter var det en gammel dame som slet med å komme ut fra parkeringsplassen med bilen sin. Plassen var ikke blitt brøytet. Jeg tilbø meg å kjøre ut for henne. Fikk bilnøklene og forklarte henne at det ofte er lettere å rygge ut på snø, så kjørte jeg bilen hennes helt ut på veien hvor det var brøytet. Fikk en tusen takk etterpå og følte meg ganske god resten av uka :).

 

 

For ca en uke siden fant jeg en bilnøkkel til en nyere bil på samme parkeringsplassen. En slik avansert nøkkel, uten nøkkel hvis dere skjønner. Ganske dyrt å få nye slike har jeg forstått. Jeg sendte melding til vegvesenet med regnr og fant eieren (koster vel 5 kroner eller noe). Den jævla kjipe fyren der klarte såvidt å lire av seg et lite takk når jeg gav han nøkkelen tilbake, og sparte ham for x antall hundre kroner! Jaja, jeg kommer ivertfall til himmelen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...