MD89 Skrevet 8. mai 2009 Skrevet 8. mai 2009 Hei. Jeg opplever at jeg ikke får spilt mange av spillene mine, fordi midt i spillet eller helt på starten så går Windows plutselig ut av spillet også kommer det opp et vindu hvor det står navnet på spillet og "har sluttet å virke. Windows prøver å finne en løsning på problemet bla bla bla....". Er sykt irriterende og etter at jeg kjøpte min nye bærbar med Vista, så angrer jeg helt sykt på at jeg valgte den med Vista, det har ikke imponert meg i det hele tatt! Hvis ikke jeg får fikset det med spillene og diverse annet som klikker i Vista, bytter jeg til XP om ikke lenge. Men i hvertfall, noen som vet hva årsaken til dette er?
Skugga Skrevet 8. mai 2009 Skrevet 8. mai 2009 Kompatibilitetsproblemer tipper jeg? Har du forsøkt å starte spillene i kompatibilitetsmodus for XP eller win2k?
MD89 Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Skrevet 8. mai 2009 Kompatibilitetsproblemer tipper jeg?Har du forsøkt å starte spillene i kompatibilitetsmodus for XP eller win2k? Nei? Hvordan gjør jeg det?
Korialstraz Skrevet 8. mai 2009 Skrevet 8. mai 2009 Høyre klikk på snareveien, egenskaper, kompatibilitet og så krysser du av for XP SP 2. Du kan også høyre klikke å velg kjør som administrator. Har du forresten lagt inn alle de nyeste windows updates og dirvere til maskinvaren? Mulig det kan ha noe med saken å gjøre.
MD89 Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Skrevet 8. mai 2009 Høyre klikk på snareveien, egenskaper, kompatibilitet og så krysser du av for XP SP 2. Du kan også høyre klikke å velg kjør som administrator. Har du forresten lagt inn alle de nyeste windows updates og dirvere til maskinvaren? Mulig det kan ha noe med saken å gjøre. Takk for info. Vet ikke om jeg har lagt inn de nyeste updatene, men regner med at den er ganske oppdatert i og med at jeg kjøpte min bærbare nå ganske nylig.
Korialstraz Skrevet 9. mai 2009 Skrevet 9. mai 2009 Da ville jeg sjekket om den er oppdatert, og prøvd med kompatibilitets modus Håper du får det til å virke!
MD89 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Skrevet 13. mai 2009 Da ville jeg sjekket om den er oppdatert, og prøvd med kompatibilitets modus Håper du får det til å virke! Det vil fortsatt ikke fungere:( Skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Spillet fungerte utmerket på pc'n med Windows XP, så det er meget rart. Har oppdatert spillgreia og byttet til Windows XP kompatibilitet og kjørt det som administrator, men får allikevel dette:
Martinzen Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 husker jeg også hadde noe spillproblem med å bytte fra xp til vista. Blandt annet Master of Orion 2, utolig gammelt spill. Dette gjaldt ett problem med en dplay.dll fil som je måtte laste ned og legge i windows mappe Kansje er noe det som er problemet ? =) sjekk om du har den filen i /c - windows - system Bare for å prøve å hjelpe
MD89 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Skrevet 14. mai 2009 husker jeg også hadde noe spillproblem med å bytte fra xp til vista. Blandt annet Master of Orion 2, utolig gammelt spill. Dette gjaldt ett problem med en dplay.dll fil som je måtte laste ned og legge i windows mappe Kansje er noe det som er problemet ? =) sjekk om du har den filen i /c - windows - system Bare for å prøve å hjelpe Ser ikke ut som jeg har den nei. Hvor kan jeg få lastet ned den fila?
StormKnight Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 (endret) Før du starter med å legge inn ukjente dll er for å fikse et generelt problem, så bør du nok søke etter om det er kjente feil med spillene og vista. Google er som kjent din beste venn Edit: Prøv også å se i event viwer om det står noe mer fornuftig der. (Start -> kjør -> eventvwr (eller eventvwr i søkefeltet på vista)) Endret 14. mai 2009 av StormKnight
MD89 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Skrevet 14. mai 2009 Før du starter med å legge inn ukjente dll er for å fikse et generelt problem, så bør du nok søke etter om det er kjente feil med spillene og vista. Google er som kjent din beste venn Edit: Prøv også å se i event viwer om det står noe mer fornuftig der. (Start -> kjør -> eventvwr (eller eventvwr i søkefeltet på vista)) Har sjekka litt ut nå, ser ikke ut som at NHL 07 som er et av spillene jeg prøver å kjøre er problematisk i Vista. Står ikke noe om det problemet jeg får i hvertfall. Jeg sjekka også på eventvwr som du sa, men ble ikke så veldig klok av det. Skjønte ikke helt hvor jeg skulle finne ut av ting...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå