Gå til innhold

Master i markedsføring?


Anbefalte innlegg

Går idag 2. året ved BI Trondheim, og studerer markedsføring. Tenker mye på hvor jeg skal ta master om dagen. Har veldig lyst til å bli i Trondheim, mye på grunn av kjæresten min, men også byen. Alternativet da er å ta et ekstraår for å ta opp en del økonomiske fag for å komme inn på siv.øk på Trondheim Økonomiske Høyskole, og spesialisere masteren min mot markedsføring. Men, er skeptisk til hvor høy anerkjennelse TøH har utenom midt-norge.

 

Lurer også på andre steder i Norge. Så vidt jeg vet er det vel BI Oslo som er de eneste som har en "ren" markedsføringsmaster. Men, jeg er lite interessert i å flytte til Oslo og betale 120.000,- for å ta masteren der. Har aldri likt Oslo by, så det vil isåfall bli siste utvei.

 

Finnes det noen andre steder i Norge jeg har mulighet for å ta master i markedsføring? Noen som har peiling på hvordan det fungerer på NHH? Kikket litt på sidene dems, men så vidt jeg skjønte måtte det blitt noe av det samme opplegget som det ville blitt på TøH.

 

Noen som har noen anbefalinger om noen skoler i utlandet som tilbyr markedsføringsmaster? Er usikker på hva jeg vil rette masteren min mot, så er nok vanskelig å svare på, men setter pris på anbefalinger uansett!

 

Håper på noen konstruktive svar,

 

mvh.

Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, du bør kanskje vurdere å spesielisere deg litt mer enn å ta en ren markedsføringsmaster når du har 3 års markedsføring fra før. Er begrenset hvor mye markedsføringsteori man kan banke inn i skallen før man gjør noe praktisk :)

 

Jeg gikk selv på BI Trondheim (Internasjonal Markedsføring), var et år i Shanghai, og har nettopp fullført 2-årig master i markedskommunikasjon i USA. Vel er det mye nytt som er gjennomgått i masteren, men det er mest pga kulturelle forskjeller, læringsmetoder o.l. Jeg vil enten anbefale deg å jobbe litt først, eller ta en master som spesialiserer seg litt mer enn ren markedsføring.

 

Ta forbehold om at jeg ikke vet hvilke fag som inngår i BI's Sivilmarkedsførerstudie eller lignende, men det er hvertfall noe å tenke over! Og om du ønsker å dra ut av landet vil jeg anbefale det!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Takk for svar! En ren markedsføringsmaster kommer jeg nok ikke til å ta, holder bare mulighetene åpne nå, for er usikker på hva jeg vil spesialisere meg mot.

 

Tviler mer og mer på at jeg kommer til å bosette meg i Oslo, liker rett og slett ikke byen.

Men, har som sagt lyst til å bli i Trondheim, om mulig, pga kjæresten min. Men, er det noen som kan si noe negativt/positivt om Trondheim Økonomiske Høyskole som kan få meg til å bestemme meg om jeg skal bli i Trondheim eller ei?

 

-magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...