Gå til innhold

Ny pc, ser dette bra ut eller?


Anbefalte innlegg

Ser dette bra ut eller? skal bruke pcen til spilling hovedsakelig.

Takk for alle svar!

 

 

----------------www.netconnection.no---------------------------------

 

SLK900 Thermalright SLK 900 NOK 515.00

 

TtPSU400 Thermaltake 400W PSU W/active PFC NOK 399.00

 

ShinEtsu Shin Etsu G-751 kjølepasta NOK 95.00

 

 

Totalt: 1146 NOK inkl.porto

 

 

---------------www.databutikken.com/no---------------------------------

 

 

 

EPoX EP-8RDA+ nForce2 6PCI 3DDR USB2.0 LAN 6CH-Audio SocketA ATX NOK 1061.00

 

Corsair 512Mb (2x256Mb)DDR PC3200 CAS2 400Mhz with Black Heatsink NOK 1403.00

 

AMD Athlon XP2500+ Barton 1.83GHz 128/512Kb 333MHz NOK 1163.00

 

Thermaltake Xaser III V1000D MidiTower blue w. Window NOK 1492.00

 

Seagate Barracuda 7200.7 160Gb 7200rpm Special Edition(8Mb cache) NOK 1680.00

 

 

Totalt inkl moms NOK 7140.00 inkl. porto

 

---------------------www.psdata.no--------------------------------------

 

Connect3d Radeon 9500Pro 128DDR DVI TV-Out Retail NOK 1645.00

 

Hyundai 19" DynaFlat-X 30-110kHz 1600x1200 Silver/Black NOK 1581.00

 

Plextor CD-RW 4 0X/12X/40X ATAPI Internal Black Retail NOK 496.00

 

 

Totalt NOK 3,240.00 NOK ekl.porto

 

------------------------------------------------------------------------

 

TOTALT I ALT :ca 12000 kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ikke ha en vifte på kjøleribba? isåfall papst vifte nå har ikke jeg hørt så mye om den PSU'en men jeg vet at Enermax PSU'er er meget bra :yes: her er den billigste enermaxen på Microplex . , når man skal kjøpe PSU er det viktig med kvalitet, ikke bare med mye W...dårlige PSU'er har en tendens til å ryke etter kort stund, og selv om de er 400W så kan de måles med en 250W kvalitets PSU. Foretrekker at du kjøper slike ting på Microplex...denne Arctic Silver kjølepastaen er den beste!

 

Når det gjelder pc gjennerelt:

 

Hovedkort: ASUS A7N8X Deluxe test av kortet her

Minne: TwinMos 512MB DDR PC3200 m/Winbond hvis du skal klokke, hvis ikke så TwinMos 512MB DDR PC3200

CPU: Veldig bra(men kjøp den hos komplett )

Kabinett: har ikke så mye erfaring med akkurat det...

Harddisk: Ville heller hatt en Western Digital 120GB 8MB cache fordi den er bedre i ytelse :D

3dkort: Helt fint

Skjerm: Har hørt noe bra om den, vet ikke noe særligt om den selv ;)

Brenner: Bra

DVD-spiller: Nå vet jeg ikke om du skal ha DVD-spiller men her er en: ASUS 16x/48x har den selv ;)

 

Fy skitt, denne posten brukte jeg laaang tid på! :p

Lenke til kommentar

for d første har jeg en bra 92x92 vifte liggende som jeg skal bruke. Grunnen til valg av seagate er at den er stille, og at jeg leste dette på databutikken.com:

"Western Digitals hårddiskar fungerar ej tillfredställande med moderkort som har nForce2-chipset. Detta fel yttrar sig på Western-diskar med varierande firmware-version, det går därför ej entydigt att peka på specifika modeller. Det kan alltså fungera i vissa fall, men risken att det inte gör det är för stor för att vi skall kunna rekommendera denna kombination."

derfor valgte jeg heller en seagate. men er ikke Thermaltake psu kavalitet da? takk for svar gef sel om du bruke litt tid :smile:

og er ikke crossair ram bra til og klokke med?

Lenke til kommentar

Epox kortet er meget bra til overklokking, stabilt og godt. Kan som oftest kjøre FSB godt over 200. Asus kortet kan bare glemme det. Du får en masse stash du trolig ikke vil bruke (da det beste er å kjøre endel av de tingene som PCI enheter).

 

Ang ram, om du først skal kjøpe Corsair ram, så kjøp LowLatency versjon.

 

Corsair TwinX 512MB 3200LL er det du skal se etter, de koster kanskje en hundrings mer, men det er verd det mht klokking.

 

Kjøp deg en bedre PSU, da det kreves ved overklokking. Enermax 431W eller 460W er å anbefale. Spesielt iom at du skal kjøre ett ATI radeon kort (som sluker strøm). Kjører selv en Enermax 431W men skal bytte den i større da den ikke liker å dra alt jeg har koblet til (Vapo mm).

Skal du i senere tid kjøre flere disker vil du merke dette.

 

Kjør viftene rett fra PSU ikke via hovedkortet om du skal klokke.

 

Mer info om Epox 8rda+ kan du se hos http://8rda.com

 

Ellers ser det bra ut :yes:

Lenke til kommentar

Jeg respekterer hd valget ditt :yes: men jeg velger ytelse fremfor støy(hvis det ikke støyer så altfor mye da...vil si MAX 35db)...bryr meg ikke noe om det bråker litt...har 3 WD disker i min maskin...hører bare litt knittring i oppstarten...men ellers hører jeg dem ikke, har et Chieftec Mtrix som hd'ene står i. Det er også et minus at WD disker har en tendens til å bli fryktelig varme, slik som en her på forumet som måtte sende inn WD hd'en sin pga. den hadde smeltet! :o men jeg bruker kabinettvifte for å kjøle ned hd'ene mine. Har ikke hørt så mye om den PSU'en...som jeg sa i den første posten...

Lenke til kommentar

angående den rammen så er det

"Corsair TWINX512-3200LL 512Mb (2x256Mb) DDR PC3200 CAS2 400Mhz with Black Heatsink (AMD OK)"

så jeg regner med det er sånn low latecy ram du snakket om.

 

er det merkbar forskjell mellom seagate og wd diskene?

 

takk for alle svar btw :wink:

Lenke til kommentar
angående den rammen så er det

"Corsair TWINX512-3200LL 512Mb (2x256Mb) DDR PC3200 CAS2 400Mhz with Black Heatsink (AMD OK)"

så jeg regner med det er sånn low latecy ram du snakket om.

 

er det merkbar forskjell mellom seagate og wd diskene?

 

takk for alle svar btw :wink:

 

Ja det er de jeg mener (se min signatur ;))

 

BTW: den HDD du har valgt er ikke like stillegående som Barracuda V serien. Bare så du er obs på det.... Men jeg tviler på at du vil merke forskjell da 7200.7 serien er på linje med WD diskene i specs

Lenke til kommentar
15k er jo ganske bra da :yes:

ser at wd slår seagate i ytelse, men er det en stor praksis forskjell imellom dem? er det merkbart forskjell?

er det bare tull det databutikken skrev da? :roll:

 

Seagate disken de har testet er en Barracuda V ikke en 7200.7 (som er bedre), om du sammenligner specs på barracuda V og 7200.7 ser du store forskjeller (7200.7 er bedre enn barracuda V).

Lenke til kommentar
Vil og anbefale Epox, mhp overklokking. Men hvorfor ikke kjøpe et http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl (Epox 8RDA3+) så får du støtte for 400mhz fsb, hvis du skal oppgradere senere.... Koster bare par tre hundrelapper ekstra 8)

 

De Epox 8rda+ som er ute nå har nesten garantert samme NB som det kortet du nevner. Det er ikke garantert å kunne kjøre like høy FSB men det er stor sannsynlighet for det. Det som er en fordel med 8rda3+ er at det har egen "P4" strøminngang noe som vil eliminere mye av V level ustabiliteten som mange opplever ved høy FSB på 8rda(+)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...