Gå til innhold

Stille men kraftig AMD-maskin


Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å bygge en stille men kraftig AMD-maskin for variert bruk. Foreløpig vurderer jeg følgende produkter.

 

Antec Performance One P182

MIST Modulær 650W

Asus M4A79T Deluxe

AMD Phenom II X4 955 Black Edition

OCZ DDR2 PC2-6400 8 GB Platinum Quad Kit

Western Digital Caviar Green 1 TB

Samsung SH-S223F

Asus EAH4850 MATRIX/HTDI/512M

 

Har jeg glemt noen nødvendige deler?

 

Hvor nyttig er det å ha egen kjøling for sentral prosessor?

 

Har dere noen endringer å foreslå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke hva du legger i "stille", men du vil betraklig dempe støyen med et passivt skjermkort. 4850 passiv

 

Du kan også vurdere SSD-disk, Ultradrive

 

Har ikke vært borti selve X4 955, men vet at både AMD Phenom II X4 940 Black Edition og AMD Phenom II X3 720 Black Edition er veldig gode.

 

Resten av oppsettet ser veldig bra ut.

Takk for ditt svar.

 

Maskinen trenger ikke å være lydløs, men jeg vil ha minst mulig støy. Ifølge det jeg har lest, er Matrix-utgaven av Radeon HD 4850 stille nok. Den kan til og med stilles til å slå av viften.

 

Jeg trenger mye plass på harddisken. Jeg tror harddisken jeg valgte, sammen med kabinettet, vil gi lite støy.

Endret av Introvert
Lenke til kommentar

955 yter ikke noe særlig mer enn 940. Eneste forskjell mellom 955 og 940 er 0.2ghz høyere clock og en annen minnekontroller.

Syns ikke det er verdt å betale så mye mer for en 955 du ikke merker noe ytelse fra 940 til.

 

ellers ser det greit ut. Kanskje et 4870 istedenfor 4850, kommer an på hva du skal spille om du skal spille.

Lenke til kommentar
955 yter ikke noe særlig mer enn 940. Eneste forskjell mellom 955 og 940 er 0.2ghz høyere clock og en annen minnekontroller.

Syns ikke det er verdt å betale så mye mer for en 955 du ikke merker noe ytelse fra 940 til.

 

ellers ser det greit ut. Kanskje et 4870 istedenfor 4850, kommer an på hva du skal spille om du skal spille.

Takk for svaret.

 

Du har overbevist meg til å velge prosessoren med 3.0 gigahertz. Radeon HD 4870 er for kraftig til mitt bruk.

 

Vil noen forklare nytten med å ha egen kjøling for prosessoren? Noen velger å ha det, andre ikke. Jeg skal ikke stille på prosessorens kraft.

Endret av Introvert
Lenke til kommentar

Har du sett på HD4770? Jeg vile sjekket de før jeg bestemte meg. Krever mindre strøm enn HD4850, er stille og yter vel i prinsippet bedre enn HD4850.

 

Du trenger ikke egen kjøler; dersom du synes den som følger med er stille nok. Prøv først og skift hvis du ikke er fornøyd.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Hva mener du med egen prosessorer? Alle har egen kjøler til prosessoren.

 

Det jeg tror du mener er at de som kjøper en annen kjøler uten stock-kjøleren som følger med prosessoren. Dette er fordi stock-kjølere ikke kjøler så godt, men mer enn nok til vanlig bruk som gaming og surfing osv.

 

Bruksmål for dette blir hovedsaklig overklokking.

 

Ville ikke gått for 4850 når 4770 har kommet.

 

EDIT: jørn kom i forveien med annbefalingen ;)

Endret av x3m_pl4yer
Lenke til kommentar

Takk for hjelpsomme svar.

 

Jeg forstår at Matrix-utgaven av Radeon HD 4850 kan stilles til å bruke lite strøm og ikke lage lyd i det hele tatt. Jeg liker hele prinsippet med Matrix-serien.

 

Dette er første gang jeg bygger ny maskin. Jeg visste ikke engang at prosessorer alltid trenger egen kjøling. Jeg kommer til å prøve kjøleren som kjøpes sammen med prosessoren.

Endret av Introvert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...