Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kia 6 års rustgaranti null verdt!


Anbefalte innlegg

Jeg snakker ikke om en 86-mod. 323, jeg snakker om de nyere Mazda-modellene som er bygget på samme platform som Ford Mondeo.

Samme størrelse som Ford Mondeo må vel være Mazda 6, joda har hørt en del om rust i dørene der. Synd på en ellers så veldig bra bil.

 

En BMW eller Mercedes selger uttalte en gang at hvis Mazda får galvanisert karosseri blir det urettferdig for de andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg registrer at KIA i dette tilfelle oppfører seg som en typisk VW forhandler. Det er greit å vite om slikt før man skal kjøpe sin neste bil. Takk for tipset.

 

Forøvrig så høres du ut som du kjøpe katta i sekken. Jeg ville ha vurdert å få en uavhengig takstmann til å vurdere rustskaden i forhold til om det er ytre skade eller dårlig lakk. Er det det siste så er første trinn på stigen å ta ut en forliksklage. Andre skader/mangler som dårlig forstilling tar du i så fall med i klagen.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Har fått svar på epost fra verksmesteren på Kia der vi kjøpte bilen. Han skal ta bilen inn for å rette opp forstillingen (for andre gang) og ta bilen til et karroseriverksted som skal takstere rustskaden.

 

Så da skjer det jo noe. Det var forresten første gang de svarte på epost som ikke hadde noe med å kjøpe bilen å gjøre.

 

Dette er nok ikke noe unikt for Kia. Dette er vår "konebil". Jeg eier en nyere BMW 530DAT hvor jeg på to år har måttet skifte startmotor og batteri, bremser foran og skiftet begge motortermostater. Det koster 1000.- å skifte noe så banalt som en parklyspære. For å oppgradere softwaren i navigasjonen slik at de nye kartene skal virke må hele bilens software oppdateres til en pris av 3000,- og hele dagen på verkstedet. Nå har jeg fukt i frontlykta og den vil de ikke bytte på garanti selv om mange andre har fått det.

 

Jeg har erfaringer med mange verksteder gjennom å ha eid mange biler, Citroen, Peugeot, VW, Nissan, Opel, Volvo Uddevalla, Volvo Sarpsborg, Hyundai, Kia og sist BMW.

 

Det eneste verksted jeg jeg virkelig vil anbefale på det varmeste er Volvo i Sarpsborg. Utrolig bra service og pålitelighet. De reparerte min siste feilbefengte Volvo XC70 mye billigere enn prisen hos det store Volvoverkstedet i Uddevalla. Og Brandt i Uddevalla mente i tillegg at jeg måtte bytte ut bakaksel til 25 000,- mens Volvo i Sarpsborg reparerte den for 4000.- Min forrige S60 hadde feil i forstilling som ikke volvo i Moss klarte å finne ut av. Volvo i Sarpsborg fant feilen med en gang. Når jeg får slengt gratis lånebil etter meg så kan jeg ikke bli annet enn fornøyd.

 

 

Jeg registrer at KIA i dette tilfelle oppfører seg som en typisk VW forhandler. Det er greit å vite om slikt før man skal kjøpe sin neste bil. Takk for tipset.

 

Forøvrig så høres du ut som du kjøpe katta i sekken. Jeg ville ha vurdert å få en uavhengig takstmann til å vurdere rustskaden i forhold til om det er ytre skade eller dårlig lakk. Er det det siste så er første trinn på stigen å ta ut en forliksklage. Andre skader/mangler som dårlig forstilling tar du i så fall med i klagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...