Gå til innhold

Regler ang. midlertidige parkeringsskilt


RIP

Anbefalte innlegg

Yes, nå var det min tur til å få bilen tauet bort!

 

Har visst parkert ulovlig, men jeg lurer på noen regler angående skilting. Jeg mener det var veldig dårlig skiltet på stedet, noen som er en racer på skiltplasseringsregler?

 

IMG_0501.jpg

Det var i dette krysset jeg parkerte, min bil sto der den sølvfargede hondaen står nå. Det er et T-kryss, jeg kom fra veien til venstre. Dette var på onsdag, så selvfølgelig mandagskiltene, så også at det sto et skilt lenger borti gata - og antok det sto mandag på det også. Men det gjorde det ikke...

 

IMG_0505.jpg

Når man går bort til skiltet så ser man det står torsdag! Og da torsdagen kom var bilen min borte jeg og jeg 3100kr fattigere.

 

Jeg trodde det skulle stå parkeringskilt i begynnelsen og sluttet av hvert kryss jeg. Man kan absolut ikke se hva som står på det skiltet fra midten av krysset uten månekikkert :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis skiltene var satt opp i henhold til forskriftert og regler (må stå i 24 timer i forkant) så er det lov den skiltingen der.

 

Du som bilist er pliktig til å rette deg inn etter skiltingen, og det er skiltet i den kjørebanen du parkerer du skal forholde deg til, ikke andre skilt. Slik jeg ser fra bildene så står det faktisk to skilt borti der. Og ja, det er ditt ansvar å finne ut hva som står på skiltene.

 

Dette er heller ikke noe poeng å klage på, med mindre skiltene ikke har blitt satt opp på riktig måte (24 timer i forveien er vel kodeord her). Med andre ord det må gå 24 timer fra skilt er satt opp til de henter din bil.

 

Faktisk trenger man heller ikke skilte på begge sider av skiltet, holder med å skilte dette i kjøreretningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...