Gå til innhold

Fletting i Word: På ulike PCer


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg benytter foldershare for å synke mellom hjemmeserver og min bærbar PC. Stasjonære PCer i huset er da knyttet opp mot serveren, mens på den bærbare ligger filene lokalt.

 

Enkelte flettefiler benytter jeg både på stasjonære PCer og den bærbare. Det gir følgende problem: Lokasjonen for hvor tabellen (excelfila) er blir ulik. Altså:

 

For den bærbare ligger fila her: D:\Mine Dokumenter\Mappe X\Mappe Y\Fil.xlsx

For stasjonære blir fila liggene i \\Server\D\Mine Dokumenter\Mappe x\Mappe Y\Fil.xslx

 

Det irriterende er hvis jeg bare kunne fått låst filknyttinga til "Mine Dokumenter mappa"\Mappe X\Mappe Y\Fil.xlsx så hadde alt vært såre vel. For mappestrukturen er lik ettersom den synkes via FS.

 

Er det mulig å låse adressen til "mine dokumenter"-mappa i stedet for D:\ og \\Server?

 

Ønsker ikke å ha en fil for bærbar og en for stasjonær.

 

 

På forhånd takk for hjelpen!

 

- Amund

 

 

EDIT: Foldershare heter vel forresten nå ikke lenger foldershare. Windows Live Sync eller noe er vel navnet nå.

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen erfaring med foldershare dessverre, men selv bruker jeg Mesh til akkurat det samme. Der blir filene lagret på en ekstern server slik at klientene (pcene dine) blir synkronisert automatisk til et eller flere valgte steder på hver av maskinene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...