Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har Realtek AC'97 og klarer ikke å få til lyd på PCen.. Først var det en ferdiginstallert driver her, så prøvde jeg å laste ned en annen fra realteks hjemmesider, men dette funket heller ikke.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter med manglende lyd på en maskin her også, det er et Uli m1695 chipset med AC97. Har prøvd alle drivere som er å oppdrive, men selv om drivere er installert og maskinen forteller at lydkortet virker som det skal så er det ingen lyd. Dette fungerte i Windows XP men ikke i Vista eller 7. Har prøvd flere forskjellige builds av 7.

Lenke til kommentar
Sliter med manglende lyd på en maskin her også, det er et Uli m1695 chipset med AC97. Har prøvd alle drivere som er å oppdrive, men selv om drivere er installert og maskinen forteller at lydkortet virker som det skal så er det ingen lyd. Dette fungerte i Windows XP men ikke i Vista eller 7. Har prøvd flere forskjellige builds av 7.

 

For at driverene skal virke så bør det i det minste forekomme Vistadrivere av lydkortet.

http://majorgeeks.com/Realtek_AC97_Drivers...ista_d5505.html

 

ett rask søk på google, så fant eg dette.

Lenke til kommentar
Sliter med manglende lyd på en maskin her også, det er et Uli m1695 chipset med AC97. Har prøvd alle drivere som er å oppdrive, men selv om drivere er installert og maskinen forteller at lydkortet virker som det skal så er det ingen lyd. Dette fungerte i Windows XP men ikke i Vista eller 7. Har prøvd flere forskjellige builds av 7.

 

For at driverene skal virke så bør det i det minste forekomme Vistadrivere av lydkortet.

http://majorgeeks.com/Realtek_AC97_Drivers...ista_d5505.html

 

ett rask søk på google, så fant eg dette.

 

Ah takker! Skal prøve disse oppdaterte driverene, men er litt skeptisk likevel. Drivere installerer seg nemlig uten problemer og OS forteller meg at alle lydenheter virker som de skal. Jeg ser lydmåleren beveger seg når jeg kjører en lydfil eller testtone, men ingenting kommer ut av høyttalerene. Høyttalerene er riktig tilkoblet, og testet.

Endret av Pellick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...