Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bygge om en bil fra 4-dørs til 2-dørs coupe


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Om noen år (2-4 kanskje) så skal jeg om jeg har fast jobb få tak i bakdelen på en Passat 1.8 4motion. Har da en 1.8T-Passat. MEN, å flytte B-stolpen lengre bak, forlenge dørene, choppe taket litt, plombere bakvinduene, sveise igjen bakdørene, sidepipes osv.

 

Det er mye arbeid i form av tid, men jeg vil tro det ikke er så vanskelig, bare man kan sveise, kutte, sparkle og pusse.

 

Men er det mulig å få dette godkjent til bruk på norske veier? Det er jo ganske obvious at det er et langtidsprosjekt, og at det skal legges penger i bilen, men det blir VELDIG annerledes vil jeg tro. Blir vel en Passat CC anno 97 da :p

 

Men det å sitte med en bil som ikke kan kjøres fordi psycho-Norge ikke lar folk med fantasi utfolde seg blir litt surt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, Norge tror jeg. Pappa kjøpte en gang en bil som var så ny at den ikke var typegodkjent i Norge. Med andre ord, den første bilen inn i Norge av den typen. Der registrerer de bilen inn i systemene deres, osv. Jeg veit ikke eksakt hva det går ut på, men alle biler må typegodkjennes tror jeg.

Lenke til kommentar

Lol, det der kan du bare glemme her i landet, du får det ALDRI godkjent... Pluss at du kommer til å bruke mangfoldige tusen på en passat, og dette er penger du aldri ser igjen, som du like godt kunne dratt ned i dass. Så bare glem det med en gang du, og få deg noen våte drømmer isteden ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

når du må flytte b-stolpen og greier det nok ganske garantert att du ikke får godkjent det. Det blir også vanskeligere for hvert år som går å få godkjent noe så må nok desverre skuffe deg der.. og jeg skjønner ikke helt poenget med å koste så mye på en gammal passat heller :p

Lenke til kommentar

joa mange som gjør det, men da skal de som regel bygge utstillingsbil/banebil.. ikke bruksbil som jeg forstår att du vil bygge, men mulig jeg tar feil... Men uansett du vil nok ikke kunne få skilter på den da du aldri vil få dokumentert att det du bygger vil bli trygt..

Lenke til kommentar
Seruka:

Det er mye arbeid i form av tid, men jeg vil tro det ikke er så vanskelig, bare man kan sveise, kutte, sparkle og pusse.

 

 

 

dette må du ikke anse som en lett jobb, det er MEGET vanskelig og tilpasse 2 forskjellige biler og du trenger mye utstyr for og få dette til

 

du må også tenke på at karosseriet må beholde integreteten sin, frem og bakstilling må stå nøyaktig på linje (det kan man ikke ta på øye mål)

 

her er det en lang liste mad ting som det ikke er slingringsmonn på

 

 

men har du lyst har du lov ;)

 

skal du gjennomføre dette bør du bruke de neste 2 - 4 åra på og studere bil geometri og mekanikk generelt..

 

 

men om du får dette godkjent......... tvilsomt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...