Miranax Skrevet 2. mai 2009 Skrevet 2. mai 2009 (endret) Hei. Gamle PCen min har akkuratt gått Konk. og jeg vurdere å kjøpe ny PC for Konf. Penger. Men jeg kunne trengt litt hjelp. For jeg tenkte jeg skulle gå for å lage en hjemmelagd PC (Selv-bygger). Og har satt meg opp ett system jeg syntes er bra og som jeg tenkte jeg skulle gå for. Men som sagt, første gangen jeg bygger selv og lurer egentlig på om det blir riktig i forhold til deler og porter inn i hovedkortet. Og om det er verdt det. Her er listen: Kabinett: (598kr)APLUS Case Monolize II, Black, 250mm (Kabinett) Hovedkort: (901kr) Asus Mainboard S-AM3 AMD780GX ATX VGA(256) 2xPCI-E Audio GbLAN Raid 1394 DDR3 Retail (Hovedkort) Skjermkort: (2968kr) Asus VGA-Card Radeon HD4870X2 2048MB PCI-E 2XDVI HDMI HDTV HDCP Retail (Skjermkort) Minne: (418 kr) Ocz DDR3 PC3-10666 Value Memory Gold 1333MHz 4GB (2x2GB) Kit 9-9-9-20 (Minne) CPU: (1726kr) AMD CPU Phenom II X4 955 AM3 3200Mhz 8MB 125W Black Edition (CPU) Nettverkskort: (332kr) Dlink Rangebooster 802.11b/g/n 300Mbps PCI Bus Wireless Adapter Retail (Nettverkskort) Vifte: (695kr) Zalman CNPS9900 LED CPU Cooler (Vifte) Strømforsyning: (945kr) Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,140mm Fan, 8xSATA, SLI (Strøm Forsyning DVD/Blu-Ray/CD-Rom: (1195kr) Sony NEC Optiarc Blu-Ray reader BR-5100S (DVD/Blu-Ray/CD-Rom) Link til Produkt i parantes bak. Ønsker gjerne Kommentarer, ting som burde forandres og Feil i systemet. Takk - Miranax Endret 2. mai 2009 av Miranax
cruzader Skrevet 2. mai 2009 Skrevet 2. mai 2009 (endret) harddisk er ofte veldig praktisk del i en pc, men ellers så passer nok alt. men trådløst nett ville jeg for enhver pris unngått om mulig, kabel er og blir bedre spesielt til spilling som jeg antar etter skjermkortet du vil gjøre. også veldig skeptisk til den cpu viften siden kabinettet er 18,5cm bredt totalt og viften står opp 15cm. Endret 2. mai 2009 av cruzader
Miranax Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Skrevet 2. mai 2009 harddisk er ofte veldig praktisk del i en pc, men ellers så passer nok alt.men trådløst nett ville jeg for enhver pris unngått om mulig, kabel er og blir bedre spesielt til spilling som jeg antar etter skjermkortet du vil gjøre. også veldig skeptisk til den cpu viften siden kabinettet er 18,5cm bredt totalt og viften står opp 15cm. Hardisken er fikset siden jeg har to stk. brukt til den gamle PCen, som jeg har tenkt jeg skal bruke. Tilsammen 750gb. Og har du eventuellt ett forslag til vifte?
cruzader Skrevet 2. mai 2009 Skrevet 2. mai 2009 ser du har tatt eneste komplett hadde merket med am3 am2/am2+ er identisk i utforming så de passer helt fint på am3. noctua sine er generelt ganske populære men ikke testet de selv da jeg alltid bare ha brukt viften som kommer med cpuen, noe mer fancy trengs egentlig ikke med mindre du vil overklokke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå