Gå til innhold

Flere harddisker


Anbefalte innlegg

En ting jeg kom til å tenke på.

 

Skal snart bestille meg en ny harddisk med ide-kontroller. Da har jeg altså brukt opp de 4 ide-enhetene som systemet egentlig takler. Men så kom jeg til å tenke på strøm. Disse doningene av noen harddisker trenger jo strøm også. Hvis jeg har brukt opp alle strøm tilkoblingene, hva gjør jeg da? Må jeg ha ny strømforsyning? Har forresten 360w hvis det hjelper til noe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville nok kjøpt en ny PSU, men du kan jo alltids prøve og koble HDDen på en sånn splitter (kan kjøpes overalt). Husk at det skal relativt lite til før PSUen sprenger :wink:

 

og tar med seg resten av innmaten i pc'en til glemselen?

*grøss*

 

 

for å liste opp det som jeg har inni pcen:

AMD Athlon XP 2200+

512 MB Ram

1 CDRW 24x/10x/42x

1 DVDRom 42x

1 WD 40 GB

1 WD 120 GB Special Edition

1 GeForce 4 Ti4400

 

tja hvordan anser dere mulighetene?

Lenke til kommentar

Noe jeg alltid har lurt på erhvor mye strøm en hardisk bruker når den spinner opp, har følgende oppsett selv på 360watt chieftec strømforsyning med vcore på 1,65 og det er helt stabilt, lurer på om jeg snart nærmer meg grensen...

 

EDIT: Har en cd-brenner, en dvd-spiller og 4 80mm kabinettvifter

Lenke til kommentar

inntrykket som jeg sitter igjen med etter en liten bit research er at det skal holde fint med 360w. Jeg har jo f.eks. ikke en bråte med vifter her og der... Lydkort er integrert... bortsett fra nettverkskort så er det ingen PCI kort osv...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

I den ene serveren min så har jeg 15 disker og den har kun 360W. Men noe annet er det ikke i serveren utenom 2 Nettverkskort og en ati skjermkort som ikke trenger noe særlig strøm. Ikke noe problem så langt. Skal du kjøpe IDE-kontr. så kjøp Highpoint sine. De er veldig bra støttet i Linux og windows. Tro meg jeg har prøvd mange :roll:

 

Og noen vifter

Lenke til kommentar

hardisker bruker strøm både på 5v og 12v ledningene. tilsammen ca 20w på max, men gjennomsnittlig ca 10w. dere kan altså regne grovt sett 20w per disk. da er man safe. hovedsakelig brukes 12volten.

 

du kan med trygghet proppe flere disker inn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Jippi, da kan jeg stappe inn mange disker... Jeg trenger mer plass, tror aldri det er mulig å få nok harddiskplass.

 

Så sant så sant

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...