Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da har eg kommet over en prosessor som virker ganske så lovende, Nermere bestemt C2D E5300.

Den er på 2.6ghz, 45nm.

Kjører 800mhz FSB..

13multi x 200fsb = 2600 :new_woot:

 

Denne skal monteres på mitt Asus P5Q Deluxe, som da klarer en del fsb.

Ellers skal eg ikkje bruke stock kjøleren, får den klaer ikkje kjøle ned noke som hels :p Skal bruke eit om bygd TT Bigwater 745 da vannblokken er skiftet ut, bruker en 240 radi.

 

Nåken som tror ein kan komme langt med eit slik oppsett? (da vi snakker mhz (eller GHZ))

 

Vel, klokkingen begynner enten idag eller i morgon.. :cool: Gleder meg! :blush:

Endret av MrBBs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, alt kan ordnest, håper bare eg ikkje brenner den opp med ein gang :tease: , kva du vil ha da? stabile tester? eller bare validering på høge frekvenser? da vi snakker cpu-z osv, super pi? tviler på att 4,5ghz blir stabilt til en 3dmark test ivertfall :laugh:

Lenke til kommentar
Hadde vært kult med litt Random. Stabile tester er alltid fun:) også en sick frekvens @ cpu-z

Hmm, kan ordnest det, holdt på med min E8500 i natt, den får eg ikkje helt stabil på 4.2ghz, vet ikkje kvifor, da leste eg 1,32volt i Cpu-z og var 1.36 (drop!) i bios.. da låg tempen på 60C* med en gang eg begynte med OCCT, men var ikkje stabilt.. code 1..

 

Ellers så skal no det klokkes E5300 idag ;D

Tok også ein bios update igår, alt skal vere klart =)

Lenke til kommentar
Nice da har jeg noe å glede meg til :new_woot:. Så får du stå på:) resultatene kommer deretter:D

Skal hamste inn litt div.

Der iblant mat!

Nikotin!

Koffein!

Drikke! (ikkje alohol å klokking xD ) blir 2.0v og instant kill xD

kulde, synd ein ikkje får kjøpt kaldt vær.. :p

 

Først å fremst, så skulle eg lære en kompis å klokke, men skal no teste 1.5v :whistle:

Håper på 4ghz i kveld / natt :D og kaldt vær :ph34r:

Lenke til kommentar
Nice da har jeg noe å glede meg til :new_woot:. Så får du stå på:) resultatene kommer deretter:D

Skal hamste inn litt div.

Der iblant mat!

Nikotin!

Koffein!

Drikke! (ikkje alohol å klokking xD ) blir 2.0v og instant kill xD

kulde, synd ein ikkje får kjøpt kaldt vær.. :p

 

Først å fremst, så skulle eg lære en kompis å klokke, men skal no teste 1.5v :whistle:

Håper på 4ghz i kveld / natt :D og kaldt vær :ph34r:

Way to go:) Nikotin i hvilken form:)?

Lenke til kommentar
Way to go:) Nikotin i hvilken form:)?

 

Snus og røyk? :whistle:

Kossen legger eg til bilde fra CPU-Z? har ikkje gjort det før, men skal no poste ein god del fra cpu-z nå.. har startet og klokket litt :innocent: uten å endre volt :ph34r:

 

Edit:

post-106779-1241287878_thumb.jpg

Alt som er: Vannkjøling, stock volt, og minnet er ofc underklokket..

Endret av MrBBs
Lenke til kommentar
Synes ikke det var spesielt høyt på 1,24V.

 

Men hvilke minnebrikker har du?

Du kjører ganske høy frekvens i forhold til at du knapt har startet å øke FSB. :)

Kan hjelpe å sette 1:1 om du ikke har spesielt gode brikker.

har Corsair dominator 8500 @ 1066 mhz brikker, uten volt øking har eg hatt dei oppe i 11**mhz... kjører samme timing og volt nå, så skal ikkje ha noke å seie.. ^^, vel, fra 2,6ghz til 3,35ghz er det ikkje masse fsb øking med 13 i cpu multiplisator.. men forsatt så er det ein god del % økning..

 

Skulle teste 3.5ghz stabilt ved 1,300 volt i bois... det gikk ikkje (hadde ikkje på v-drop improve) det gikk i ca 9 sec i occt.. øket til 1.35v @ bios... nå står det å tester seg.. =)

Lenke til kommentar

Relativt gode minnebrikker.

Det virker ikke som du har fått noen gullchip akkurat, men 3,6+ bør vel være mulig uten alt for høy spenning.

50% overklokk synes jeg nesten man burde kunne forlange. ;)

 

Hent ned siste CPU-Z.

(Mangler info om CPU-revisjon på bilde.)

 

Kunne vært interressant å se maks. FSB.

 

Sitter og vurderer om jeg skal bestille en E5400 for å leke med.

Lenke til kommentar

Da har eg etter mykje om og men klart å klokket bittelitt mer, sett minnet til 1:1 (suger jo max i ytelse da :p )

Nå har eg klart 50% OC, nermere bestemt 3900mhz med ein god del volt da :ermm:post-106779-1241363002_thumb.jpg

Edit: post-106779-1241363563_thumb.jpg

Er no super pi stabil :ph34r:

 

Edit 2: Cpu-z

Endret av MrBBs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...