Gå til innhold

One Call - Varsel om sperring


Anbefalte innlegg

Har hatt datapakken Fri Bruk de siste to månedene, og sa den opp i går, altså 30. april. Da slipper jeg, både ifølge nettsidene og kundeservice å betale for denne tjenesten fra mai og så videre. Telefonregningen min har ligget mellom 100 og 350kr hver måned det siste året, og da med 399,- i tillegg for februar og mars. Alle faktura er betalt, og faktura for forbruk i mars og datapakke for april på ca. 700kf ble betalt til forfall 21/4.

 

Så, i dag 1. mai får jeg en epost klokka 6 og sms klokka 8. Her er e-posten:

Kjære xxx.

 

 

Forbruket ditt er i ferd med, eller har passert, kredittgrensen på kr. 2000.

 

For å unngå at abonnementet blir sperret er det viktig at du nå gjør en forhåndsbetaling på et beløp som er tilstrekkelig for å komme under kredittgrensen.

 

Gå inn på Mine sider under menyen Faktura for informasjon om hvordan du kan forhåndsbetale. Merk at forhåndsbetaling skal gjøres med kredittkort og ikke som en vanlig bank-/faktura betaling.

Summen du betaler inn vil bli fratrukket på neste faktura.

 

Eventuell sperring vil bli foretatt innen 72 timer etter denne varslingen. Har du ikke mulighet til å forhåndsbetale, kan du alternativt kontakte oss for hjelp til å få forhøyet kredittgrensen.

Kontakt oss via kontaktskjemaet eller telefon 04300.

 

 

Med hilsen

Kundeservice

One Call

Har sjekka samtalespesifikasjon for ufakturert forbruk på Mine Sider, og de eneste linjene med tosifra beløp gjelder datatrafikk. Noe jeg altså betalte fastpris for i fakturaen 21/4. Resten av beløpene kan umulig være på mer enn 500,- samlet, sannsynligvis bare rundt 200,-.

 

Innen 72 timer sperrer de altså abonnementet mitt uten grunn. Kundeservice er stengt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt datapakken Fri Bruk de siste to månedene, og sa den opp i går, altså 30. april. Da slipper jeg, både ifølge nettsidene og kundeservice å betale for denne tjenesten fra mai og så videre. Telefonregningen min har ligget mellom 100 og 350kr hver måned det siste året, og da med 399,- i tillegg for februar og mars. Alle faktura er betalt, og faktura for forbruk i mars og datapakke for april på ca. 700kf ble betalt til forfall 21/4.

 

Så, i dag 1. mai får jeg en epost klokka 6 og sms klokka 8. Her er e-posten:

Kjære xxx.

 

 

Forbruket ditt er i ferd med, eller har passert, kredittgrensen på kr. 2000.

 

For å unngå at abonnementet blir sperret er det viktig at du nå gjør en forhåndsbetaling på et beløp som er tilstrekkelig for å komme under kredittgrensen.

 

Gå inn på Mine sider under menyen Faktura for informasjon om hvordan du kan forhåndsbetale. Merk at forhåndsbetaling skal gjøres med kredittkort og ikke som en vanlig bank-/faktura betaling.

Summen du betaler inn vil bli fratrukket på neste faktura.

 

Eventuell sperring vil bli foretatt innen 72 timer etter denne varslingen. Har du ikke mulighet til å forhåndsbetale, kan du alternativt kontakte oss for hjelp til å få forhøyet kredittgrensen.

Kontakt oss via kontaktskjemaet eller telefon 04300.

 

 

Med hilsen

Kundeservice

One Call

Har sjekka samtalespesifikasjon for ufakturert forbruk på Mine Sider, og de eneste linjene med tosifra beløp gjelder datatrafikk. Noe jeg altså betalte fastpris for i fakturaen 21/4. Resten av beløpene kan umulig være på mer enn 500,- samlet, sannsynligvis bare rundt 200,-.

 

Innen 72 timer sperrer de altså abonnementet mitt uten grunn. Kundeservice er stengt.

 

 

kanskje dn regningen so mdu betalte i slutten av mnd gjelder fra tiende til tiende men betales etterskuddsvis. når du så avslutter den tjenesten din blir all trafikk fra den tiende eller noe gjort om til "kontant" beløp og plutselig har du en regning på over 2000kr. ikke riktig gjort, men kanskje for å tjene penger. kndeservice åpen i dag, ring dem fra din tlf elle fra en annen sin for få svar.

Lenke til kommentar
Innen 72 timer sperrer de altså abonnementet mitt uten grunn.

 

 

Uten grunn er det helt sikkert ikke. Har du sjekket om den siste fakturaen din faktisk ble betalt? Om One Call har registrert innbetalingen? One Call fortalte meg en gang at det kan ta opptil ett døgn før trafikken blir oppdatert på oversikten på nettet. Kanskje det er store mengder data som er ikke er registrert der enda? Uansett så får du ikke mange fode svar her, så det beste du kan gjøre er å kontakte kundesenteret til One Call, så får du helt sikkert en forklaring fra de.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg fikk tak i dem lørdag, da hadde de åpent noen timer.

 

Samme hos meg som hos Saville - de hadde fakturert både forbruk og datapakke for april- og etter 15 minutter med forklaring fra meg på telefonen ("nei, jeg skal ikke faktureres for 2000kr i mai i stedet. JA, jeg er helt sikker på at dette er feil.") fikk de ordna det.

 

Teknisk feil hos OneCall mao.

Men ordna seg.

Lenke til kommentar

Dette er en klassisk mobilselskap scam !

 

En feil i systemet som ikke er feil likevel ! Alså en feil som ligger inne med vilje, bare for å suge penger.Når folk da oppdager "feilen" later de som ingenting til ALLE som ringer inn. De fleste gidder ikke ordne opp i det og bare betaler , slik tjener de ekstra penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...