suggdel Skrevet 30. april 2009 Skrevet 30. april 2009 Hei! Jeg er på jakt etter en stasjonær som stort sett kun skal brukes til WOW og Diablo3. Skjerm, mus og tastatur har jeg fra før, så jeg trenger bare "boksen". Etter å ha lest litt her, har jeg funnet ut at jeg har lyst til å prøve å bygge dette selv. Aldri gjort det før, men en gang må bli den første Jeg har laget ett forslag til oppsett, og det jeg lurer på er om dette vil fungere sammen? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=97282 Tanken bak oppsettet er å kunne oppgradere med ett ekstra skjermkort senere.
Mykos Skrevet 30. april 2009 Skrevet 30. april 2009 Ja, synes det ser ganske bra ut. Har samme prosessor selv og er vel ganske grei å overklokke. Kanskje du skal vurdere nå eller senere en ekstra cpu kjøler for å kunne overklokke den litt bedre om du ønsker det? Det er jo noe du eventuelt kan avgjøre i fremtiden også. Ettersom strømforsyning og kabinett er deler som varer lenge er det disse delene jeg ville lagt pengene mine i. Om du skal oppgradere med flere skjermkort og kjøre crossfire i fremtiden bør du sørge for at strømforsyningen din også støtter dette. Derfor kan du jo vurdere om du skal investere i en bedre strømforsyning som er en del mye bedre enn det du trenger nå, men som støtter ting i fremtiden ettersom du da ikke vil trenge å bytte den ut. Da kan du også vurdere om du vil kjøpe en modulær ettersom avtagbare kabler gjør det litt lettere å organisere i kabinettet.
suggdel Skrevet 30. april 2009 Forfatter Skrevet 30. april 2009 Hei igjen! Takk for tilbakemelding! Tror jeg skal holde meg unna overklokking i første omgang. Er veldig nybegynner, for å si det sånn. Strømforsyningen hadde 2 * PCIe tilkoblinger, så jeg tror den skal funke til 2 skjermkort. Mulig jeg legger noen ekstra kroner i ett bedre kabinett. Nå er det bare å bestille, og se om jeg klarer å sette sammen disse tingene.
Smirnoff Skrevet 30. april 2009 Skrevet 30. april 2009 Ville valgt en annen PSU, den du har i vognen er svak på 12V. Den har kun 360W på den railen, noe som er veldig lite i forhold til moderne 550 watts strømforsyninger. (De har som oftest 90% av kapasiteten sin på 12V). Ville absolutt vært å foretrekke å bytte med en annen PSU, eksempelvis en Corsair 550W evt. annet.
Mykos Skrevet 30. april 2009 Skrevet 30. april 2009 Er det ikke slik at visse strømforsyninger ikke støtter f.eks. crossfire osv. Mener jeg har sett en oversikt over det, men finner ikke igjen siden. Det bør sjekkes opp.
suggdel Skrevet 30. april 2009 Forfatter Skrevet 30. april 2009 Fant en ny strømforsyning som var modulær og klargjort for CF. Den hadde også bedre ytelse på 12v, rundt 440W. Den burde kanskje klare jobben? Har lagt den til i handlevognen her: https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=97282
nipton Skrevet 30. april 2009 Skrevet 30. april 2009 (endret) Veldig bra oppsett å nei du kan kjøre SLI/crossfire med en god 400 - 500 watt omså. SLI certified å crossfire certified e bare bullshit e bare før markedsføringen eller ka man skal kalle det.. en grunn til å sette merke sitt på varene. å har ingenting me nåkka å gjøre.. Amps på 12V rail å watt er alt som er. Endret 30. april 2009 av nipton
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå