Gå til innhold

starte med airsoft nybegynner


Anbefalte innlegg

hei jeg har tenkt å starte med airsoft og trenger litt veiledning jeg er 13 år kan bli medlem når jeg blir 14 i vår klubb så jeg lurte på hva jeg trenger jeg har ikke lyst å bare gå rundt i vanlig tøy men et kit med skuddsikker vest ogsånn hadde vært fett kan noen si hva jeg trenger og hvor mye det vil koste hvor mange mags og hvilken aegog hvilken sidearm og hvor mange mags til sidearmen noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i og med at du bare er 13 år så regner jeg med at dere har med dere en person som er over 18 år for hver person som er under 18? jeg går utifra at dere skal det så her:

 

AEG: denne

sidearm: denne

BDU:denne

vest:denne

 

du kan også bestille fra Hong Kong og spare en del penger, men da er det ikke noe garanti, AEG'en er ok kvalitet og om du skal legge mye mer i det gå for en i full metall....

Endret av CP-ape
Lenke til kommentar

Vanlig praksis er vel en verge per person. Våpenloven §29 sier dette:

§ 29. Ingen må overdra eller overlate skytevåpen, våpendeler eller ammunisjon til person under 18 år uten særskilt samtykke fra vedkommende politimester. Slikt samtykke kan ikke gis når vedkommende er under 16 år.

 

Bestemmelsen i første ledd er ikke til hinder for at slike gjenstander, uten særskilt samtykke fra vedkommende politimester, overlates person under 18 år til kortvarig bruk under forsvarlig tilsyn, forutsatt at foreldrene eller den som har omsorgen for vedkommende samtykker i det. Bestemmelsen i første ledd er heller ikke til hinder for at slik person under 18 år i egenskap av ansatt gis befatning med skytevåpen, våpendeler eller ammunisjon, når de etter omstendighetene rimelige forsiktighetsregler blir iakttatt.

Med andre ord kan man overlate airsoftvåpen (som går under luft/fjærvåpen) til umyndige for kortvarig bruk så lenge man har forsvarlig tilsyn. Dette tror jeg ikke nødvendigvis betyr at dere trenger en verge hver, selvfølgelig litt avhengig av situasjonen. Hvis dere bare er noen kamerater som vil holde på med noe på fritiden, så tviler jeg på at dere gjør noe ulovlig hvis dere bare får en voksen eller broren til en av dere med som verge. Som sagt, så lenge han kan klare å holde et forsvarlig oppsyn.

Lenke til kommentar

Ja, slik som jeg har forstått det så har de fleste klubbene interne aldersgrenser for at ikke klubben skal bli helt full av unger som skyter ut øynene på hverandre... ;)

 

Er det aktuelt for deg å bestille fra Hong Kong kanskje? Du kan spare litt på det, men du taper jo f.eks. garanti.

Lenke til kommentar
hvor mye sparer jeg på det ??

kommer an på hva softgunnen koster, jo mer den kosten jo mer sparer du, med visse unntak da selvfølgelig... vil tippe at du kan spare en 400 kr på en softgun som koster 1600 i norge (da har jeg tenkt med frakt og hele pakka på den ifra hong kong, men som nevnt tidligere mister du garanti og mange kinakloner er det sånn at hvis den ikke funker out of the box får du sjeldent en ny....)

Lenke til kommentar
tror jeg tar sjansen på en norsk :p

hadde jeg også gjort :D kanskje jeg skal kjøpe meg en BAR 10G fra softguns.no, og jeg må seriøst skryte av responstiden dems :] og da hadde jeg spart 400 kroner og kjøpe fra gunnerairsoft, men jeg har lyst på garanti tilfelle noe fucker seg.... :] lykke til med kjøpet da :)

Lenke til kommentar

tusen takk for svar :) men det er bare en liten ting jeg lurer på jeg vet ikke hvor gøy det er har aldri prøvd er jo en bummert å kjøpe for mange tusen også er det ikkenoe gøy liksom ikke det at jeg kunne tenkt det sugde for jeg digger sånne ting :p men litt forklaring kansje: P

Lenke til kommentar
tusen takk for svar :) men det er bare en liten ting jeg lurer på jeg vet ikke hvor gøy det er har aldri prøvd er jo en bummert å kjøpe for mange tusen også er det ikkenoe gøy liksom ikke det at jeg kunne tenkt det sugde for jeg digger sånne ting :p men litt forklaring kansje: P

om du kjøper en elektrisk kommer du til å ha PLENTY med FUN!!! det er akkurat som ekte bare uten blowback (noen rifler har jo det også da, men regner ikke med at du skal ha en sånn :p) men jo... alle som driver med airsoft vil jo selvfølgelig si at det er kjempemorsomt osv. det er jo selvfølgelig også mange som ikke driver med airsoft som hadde sagt at det var kjedelig, selvom de ikke har prøvd en ordentlig softgun krig :))

 

mitt råd: KJØP :p jeg kødder ikke altså jeg syntes det er kjempeskøy:)

Lenke til kommentar

du har lov til å skyte med softgun samme hvor gammel du er så lenge du skyter under oppsyn av en person over 18 år... men du kan jo ha den og skyte i en kulefanger i bakgården? øve deg litt på sikting osv., bli kjent med våpenet xP

Lenke til kommentar

Altså, det er jo ingenting som tilsier at du kan kjøpe airsoftgevær før du er 18. Hvis du har vært medlem i en NASF(?)-klubb i 6 måneder, så kan du søke om å få dispensasjon fra politimesteren om å få kjøpe softgun, tar jeg ikke helt feil.

 

Om du er 13 eller 15 spiller ingen rolle. Du kan uansett ikke kjøpe geværet/pistolen.

Lenke til kommentar

Hvilke regler vipers har kan jeg desverre ikke svare på.

 

Så lenge du har forsvarlig tilsyn (som nevnt i min første post), så kan du og bruke våpenet.

 

Hvis faren din kjøper våpenet og politiet kommer, så er det jo strengt tatt han de tar fra våpenet og ikke deg. ;)

Lenke til kommentar
hei jeg har tenkt å starte med airsoft og trenger litt veiledning jeg er 13 år kan bli medlem når jeg blir 14 i vår klubb så jeg lurte på hva jeg trenger jeg har ikke lyst å bare gå rundt i vanlig tøy men et kit med skuddsikker vest ogsånn hadde vært fett kan noen si hva jeg trenger og hvor mye det vil koste hvor mange mags og hvilken aegog hvilken sidearm og hvor mange mags til sidearmen noen som kan hjelpe?

 

Du kan jo ta en tur innom www.blackshadow.no/grey og se om du vil ta en tur innom en GrayShadow-trening :-)

Der kan du prøve 3 treninger gratis (Kun leie av utstyr 150,- pr. gang fra ED Sport) dersom du ikke har eget utstyr. ;-)

Team GreyShadow som det heter, er for spillere mellom 10 og 16 år. (Det er alltid noen fra BlackShadow Airsoft klubb også på treningene).

ViperAirsoft holder til i Øvrebø, så da regner jeg med at det også kan være aktuelt og iallefall prøve i GrayShadow som holder til i Kristiansand, med utebane på Dønnestad og innebane (www.EXTREMESIBO.no) på Møvig, like før Flekkerøy tunnelen.

 

Hvis du vil ut og prøve, vil jeg anbefale å sjekke med spilleder at det er innetrening på ExtremeSIBO, og for all del: Ikke nevn at du skal bli med i VipersAirsoft!

 

Så kan det hende vi sees på en trening da! ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...