Gå til innhold

BK: Tanangerbrua i The Golden Hour


Anbefalte innlegg

Øvde på 5kapitlers prøve hele dagen i går, helt til jeg så et fantastisk lys som skein på husa utfor vinduet på rommet. Jeg sprang til verandaen, og ser den syyyke sola over brua. Jeg spurte inn på rommet, grabber kameraet, driter i objektivet som står på(passer bare på det ikke er noen Bigma som plutselig hadde festet seg der, av en eller annen grunn :p ), stormer ut på sykkelen og trør av gårde ned til sjøen. Eneste jeg så av folk var pappas fjes, som ikke var av helt normal fassong.

Når jeg var kommet ned til sjøen var sola borte, men The Golden Hour had begun!

 

Jeg glemte såklart stativ, så steiner kom til god hjelp, og jeg fant ut at jeg hadde 35mm festet på kameraet.

 

Bildet er redigert på en ukalibrert Macbook 13", så er ikke sikker på farger og lys. Men det er meningen at det skal være sterke farger, og en god del svart. Forgrunnen er litt uklar grunnet:

1. Lang shutter

2. 6 bilder lagt oppå hverandre. HDR + stein-stativ = no good!

 

Hva tycker ni? (Neida, jeg er ikke svensk. Naturtalent!)

post-176745-1241030591_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"om det her tycker jag........inte!,sa svensken. :p

 

Men,jeg gjør.

Veldig fine farger(herlige fargetemperaturer),lange fine linjer,og jeg liker svarte silhuetter.(Er det mørkt,så er det mørkt) :ph34r:

At det blir sløret pga. lang lukkertid,så er jo det noe som mange etterstreber og setter pris på.Fin komposisjon,og selv om jeg er motstander av hdr i landskapsbilder,så syns jeg ikke at det skjemmer dette bildet.

 

Avslutter med nynorsk:Good work! :thumbup:

Lenke til kommentar
"om det her tycker jag........inte!,sa svensken. :p

 

Men,jeg gjør.

Veldig fine farger(herlige fargetemperaturer),lange fine linjer,og jeg liker svarte silhuetter.(Er det mørkt,så er det mørkt) :ph34r:

At det blir sløret pga. lang lukkertid,så er jo det noe som mange etterstreber og setter pris på.Fin komposisjon,og selv om jeg er motstander av hdr i landskapsbilder,så syns jeg ikke at det skjemmer dette bildet.

 

Avslutter med nynorsk:Good work! :thumbup:

 

Tusen takk for kommentar. Og det sløret over vannet var det jeg også prøvde på. Satt å ventet på dette lyset en halvtime før jeg fikk mørkt nok til å ha 4sek lukkerhastighet^^

 

EDIT: Tusen takk for kommentarER! Mente jeg ^^

Endret av Oyjorn
Lenke til kommentar

For noen farger!! Dette er HDR slik HDR skal gjøres!

 

Og bra komposisjon også. Likte den lille steinen nede i hjørnet.

 

 

Om jeg skal plukke på noe, så synes jeg du skulle tjuvlånt en robåt for å komme litt lenger ut på fjorden, slik at selve lysgradienten i himmelen ikke hadde blitt såpass skeiv. Men skutt er skutt. Og det ble fint uansett :)

Lenke til kommentar
For noen farger!! Dette er HDR slik HDR skal gjøres!

 

Og bra komposisjon også. Likte den lille steinen nede i hjørnet.

 

 

Om jeg skal plukke på noe, så synes jeg du skulle tjuvlånt en robåt for å komme litt lenger ut på fjorden, slik at selve lysgradienten i himmelen ikke hadde blitt såpass skeiv. Men skutt er skutt. Og det ble fint uansett :)

 

Joda, helt enig der, hadde jeg hatt tid hadde jeg også gjort det, men som sagt så leste jeg til prøve ;)

 

Takker og bukker for all ros!

Lenke til kommentar
Et flott bilde med lekre farger og fine siluetter. Fin komposisjon. Kanskje en aning for mørkt i forgrunnen, hadde vært fint med fargene under broen på vannet i forgrunnen.

 

Skal snart tilbake til min 20"skjerm som er kalibrert. Skal da se hvordan bildet egentli ser ut ^^, og kanskje fikse litt på det ;)

 

Takker for alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...