Maranello Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 Driver å lager en fotoramme av en gammel laptop (http://www.thewares.net/item/33). Skal bruke DSL på denne, har aldri vært borti Linux før. Lurer på hvordan jeg kan formatere PC'en og installere DSL på den? Har bootet med DSL men finner ikke ut av hvordan jeg installerer det på harddisken og fjerner Windows. Noen som har vært borti dette?
Vintage Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 http://www.damnsmalllinux.org/dsl-hd-install.html Der står en liten guide, bare å spørre vist du lurer på noe mer.
Maranello Skrevet 28. april 2009 Forfatter Skrevet 28. april 2009 (endret) Takk for kjapt svar, tror jeg klarte å installere DSL på harddisk (Apps > Tools > Install to Hard drive), men finner ikke ut av hvordan jeg formaterer. Endret 28. april 2009 av Maranello
Vintage Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 Du bruker terminalen og programmet cfdisk. Skriv "man cfdisk" i terminalen for en innføring.
Maranello Skrevet 28. april 2009 Forfatter Skrevet 28. april 2009 Dette står på siden om fotoramme-guiden: Edit the .xinitrc file to keep the screen from blanking out, to start x windows, and to start the slide show on the frame. Betyr det at jeg trenger Windows alikevell? DSL bruker widows programmer til å kjøre slideshowet?
Vintage Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 X er navnet på det systemet som lager vinduer under linux
Maranello Skrevet 28. april 2009 Forfatter Skrevet 28. april 2009 Aha.. Slik er det å være nybegynner...
Hans_Henrik Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 forresten hvor gammel er den? kan du poste specs? og hvor ca~ hvor rask den bruker på og starte opp nå? (nysgjerrig)
Maranello Skrevet 28. april 2009 Forfatter Skrevet 28. april 2009 forresten hvor gammel er den? kan du poste specs? og hvor ca~ hvor rask den bruker på og starte opp nå? (nysgjerrig) Aner ikke, fikk den av en kollega. Er en Compaq Presario R3000. Bruker rundt et halvt år å starte opp windows, linux gikk kjapt! Sliter med å komme igang med DSL'en..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå