Gå til innhold

LowePro SlingShot 100AW til Londontur...eller?


Anbefalte innlegg

Skal til London i slutten av juni og har bestemt meg for å ta med speilreflekskameraet i steden for PS. Har noen spm i den sammenhengen.

 

1. Har vurdert å kjøpe en LowePro SlingShot 100AW til denne turen. Trenger ikke, og vil ikke gå og drasse på en stor veske da foto ikke er hovedpoenget med turen. Skal kun ha med 40D med 17-50mm og et ekstra batteri/minnekort. Derfor jeg vurderer SlingShot'n. Da virker kameraet lett tilgjengelig samtidig som sekken virker liten, lett og praktisk. Eller er det noen som har noen andre å anbefale? Utseende er ikke viktig for meg, kun brukervennlighet. Har andre større vesker hjemme, men de orker jeg ikke dra med meg.

 

2. Hvor lett er det for tyver å komme til og åpne glidlåsen på en SlingShot? Kan jeg gå rundt uten å bekymre meg for tyver hele tiden? Er av den forsiktige typen og flasher ikke med noe utstyr heller (ikke at jeg har så mye å flashe med :p ).

 

3. Får jeg med SlingShot 100AW som håndbagasje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ja. Jeg brukte Slingshot 200AW i London i fjor, og synes det funket bra, med unntak av at jeg fikk vondt i skulderen (men så hadde jeg en del mer utstyr, bl.annet en 70-200).

 

2. Ikke så lett at man trenger å tenke på det. Jeg tenkte aldri på det når jeg var i London. Det er en glidelås som man hører godt når den åpnes.

 

3. Ja, er rimelig sikker på det.

 

Edit: Når jeg tenker over det, så brukte jeg 200AW som håndbagasje, så jeg endrer nr 3. til definitivt.

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Takk Sn0dig! :thumbup:

 

Men begge er uansett unødvendig stor for et 40D med 17-50mm. Det er jo plass til to objektiver til.

 

Tom

 

Ja....ok, noen andre vekser som hadde egnet seg enda bedre? Er jo greit med litt for stor plass enn litt for liten, finner nok alltids noe jeg putter oppi der...dessuten er det viktigst at kameraet er lett tilgjengelig sånn at jeg gidder å ta det frem. Vurderte å ha den kun rundt halsen i starten, men det har jeg slått helt fra meg.

Lenke til kommentar

Nope, har ikke bruke for en kamerasekk med plass til noko attåt. Hadde det ikke vært for kameraet hadde jeg ikke hatt sekk eller noe annet med meg når jeg skal ut å gå i byen. Kun pga kameraet.

 

Den op/tech "kamera-kondomen" så for øvrig ikke dum ut den. Mulig jeg går til anskaffelse av en sånn uansett.

 

Blir nok en SlingShot 100...store prisforskjeller ute å går, JP selger den for 899,- mens på nettbutikken til elkjøp koster den 399,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...