MartinSkjei Skrevet 27. april 2009 Skrevet 27. april 2009 Hei! Jeg har ett skjermkort som blir fort varmt, sa 70 Grader når vifta er på fullt! :S når vifta er auto er det oppe i 78Grader.. Jeg har tenkt å ta av vifta, og montere termisk pasta ( Artic Silver 5 ), og derretter sette på vifta igjen! - Hvil dette ha noen virkning? noen erfaringer? /Martin
The Ghost Skrevet 27. april 2009 Skrevet 27. april 2009 Selv hatt dette kortet, og ja det kan hjelpe litt da fordeling av pasta på det orginalt er helt elendig. Kan iværtfall nevne 2 ting som hjelper en god god del på temperaturen - Skru av plastdekselet på selve kjøleren og monter en 120mm vifte over som dytter luft ned på kjøleren, dette har jeg gjort på et 8800GTX og 8800GTS 640mb med stor suksess. -Bak, utenpå kabinettet rett over (ofte under da VGA blir satt inn opp-ned i PC'en) der du kobler til DVI kontakten din tar du en 80mm vifte til å suge ut luftfra skjermkortet, dette er også ganske effektivt. En siste ting som jeg merka på 8800GTS var at det hadde stått i en PC uten støv filter som egenlig er ganske vanlig , iværtfall så var hele kjøle løsningen nesten helt tett av støv som stoppet nesten all luftgjennomstrømning, så du kan sikkert gå over den litt og tømme den for støv
MartinSkjei Skrevet 27. april 2009 Forfatter Skrevet 27. april 2009 Takk for hjelp! Har du selv skiftet pasta Ghost? Jeg skal ta av plastikken, så skal jeg montere 2 vifter i bunnen som skal ta inn luft, og så skal jeg ha 2 vifter oppe i kabinette som dytter ut! Skal vell bli bra? /Martin
The Ghost Skrevet 27. april 2009 Skrevet 27. april 2009 Har selv byttet pasta engang tilbake i tida, men begynner å bli en god stund siden jeg hadde et 8800GTX kort nå Om du tar av plasten må du ha en vifte som står direkte på kjøleribbene og ikke langt unna ellers blir det bare dårligere temp enn med plasten på.
MartinSkjei Skrevet 27. april 2009 Forfatter Skrevet 27. april 2009 Har selv byttet pasta engang tilbake i tida, men begynner å bli en god stund siden jeg hadde et 8800GTX kort nå Om du tar av plasten må du ha en vifte som står direkte på kjøleribbene og ikke langt unna ellers blir det bare dårligere temp enn med plasten på. Ok, da prøver vi dette, hvordan skal jeg feste vifta? har du kortet hjemme så jeg kunne sett bilde ? Fytti grisen du svarte raskt BTW Her forresten https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1101641&hl=
The Ghost Skrevet 27. april 2009 Skrevet 27. april 2009 Kortet er solgt for lenge siden så nei har det nok ike ligganes, har lagt ut noen bilder av det på nettet før, men hvor må du ikke spørre meg om, lykke til om du begynner å lete Ville ikke anbefale dobbelsidet teip da det blir så varmt at det vil dette av, det som har funka ganske supert begge gangene (både 8800TX og GTS) har vært bruk av strips, bare stripser det rundt selve kjøleren og skruehullene på vifta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå