Gå til innhold

iPod får konkurranse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere har jo fremdeles ikke prestert å funne ut at det har nettop kommet en ny versjon av iPod.

 

Min lille news thingi:

Apple har lansert en ny versjon av sin eksisterende iPod.

Denne er mindre, og derfor naturlig nok lettere. Blant annet ny plassering av knappene, USB2 støtte og docking-stasjon er blant de nye forbedringene. Ny plassering av knapper har gitt mulighet for trykk-sensitive knapper, noe den gamle ikke har.

 

Den nye iPod kommer i følgende størrelser:

10GB - 2990 kr inkl. moms - 299 kr per GB

15GB - 3790 kr inkl. moms - 252 kr per GB

30GB - 4790 kr inkl. moms - 160 kr per GB

 

Den nye versjonen av iPod har ogåså mulighet for «on-the-go» playlist, som gjør at du kan lage en playlist mens du hører på musikken. Hvorvidt denne funksjonen vil være tilgjengelig på den gamle versjonen er ikke meg bekjent, da ny software for Windows kommer først i begynnelsen av Mai.

 

Den nye har redusert batteritid, fra hele 10 timer til 8 timer, litt skuffende egentlig. Men til gjengjeld tar det kun 3 timer å lade den fult opp, hvor den gamle bruker 4 timer. Likt for begge er at ved 1 times lading skal batteriet være 80 % oppladet.

 

Tekninske spesifikasjoner: her

 

Må selv si at jeg ikke likte helt det ny designet til iPod v.2, spesielt ikke knappene. Synes det ble stygt.

 

De har også prestert å lage en ny remote controller, likte den gamle my bedre. Der var det i tillegg kun et hull, nå er det to :/

Lenke til kommentar

jau, og de har enda ikke klart å kle hele ipod'en i metall (titan :p~~), den har fortsatt den ekkle hvite plasten. dagbladet har en liten anmeldelse av den nye ipod'en... masse svada seff... og forfatteren presterer å skrive at det er den forkromede bakplata som er ekkel.

 

ilex vil ha titan! >:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...