Gå til innhold

Erstattning for ris:)


Anbefalte innlegg

Hei:) går på en diett som innebærer at jeg skal spise en 150 grams kyllingfillet og en liten porsjon ris to ganger om dagen. Har holdt på med dette i to måneder nå, og begynne rå bli grusomt lei risen. Lager maten klar og har den i bokser i kjøleskapet som jeg tar med på skole osv, og lurer på om det finnes noe annet tilbehør som passer til ris og som har omtrent samme næringsinnhold som ris. Liker pasta mye bedre en ris, men er det veldig ulikt ris med tanke på raske/trege karbohydrater osv?

 

Uansett, takker for svar på forhånd :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøve forskjellig ris? Forskjellige tilberedninger?

 

Ris pilaff f.eks.

 

Varm opp buljong

Fres finhakket løk og paprika i olje

Tilsett ris og fres det i et par minutter

Ha oppi buljongen

Sett på lokk og la det stå i ovnen på 160 grader i 18 minutter (Til risen er ferdig)

 

Smaker mye bedre enn vanlig ris, og er ikke så mye arbeid.

Lenke til kommentar

Kylling og ris to ganger om dagen som diett? Hva tror du skjer når du er ferdig og går tilbake til ditt vanlige kosthold? Du ender opp med det samme resultat som gjorde at du ville gå ned i førsteomgang. Det du burde gjøre er å gjøre om hele kostholdet ditt. "Dietten" din er fin den, men du må fortsette på dette å variere kostholdet ditt med annen sunn mat i tillegg. Når du holder på sånn blir du bare lei den sunne maten din å du vil fortere tilbake til burgere og pizza!

Jeg vet det ikke er dette svaret du vil ha, men jeg liker ikke "dietter" og vil bare gi deg ett tips før du blir alt for lei sånne type slankemetoder..

Lenke til kommentar

Pasta? Brød? Poteter?

 

Jeg kjenner problemet ditt, og disse forslagene høres kanskje kjedelige ut. Hadde jeg foreslått grønnsaker hadde det sikkert ikke vært noe mer spennende, men det er ting du kan gjøre. Du kan for eksempel lære deg å lage grønnsaksstuinger som Cold Slaw, som er en kålsalat med eddik og rømme.

 

Bønner er også godt. Jeg er veldig glad i tomatbønner fra Heinz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...