Gå til innhold

spørsmål angående Gerilja kardio


Anbefalte innlegg

Hei, har relativt grei utholdenhetskondisjon, men når det kommer til spurting og slikt har jeg elendig kondisjon. Tenkte jeg skulle kjøre dette Geilja kardio programmet, men lurte på om det er smart og kombinere sykkel og jogging også gjøre det slik:

 

4 min oppvarming på sykkel, deretter 4 min Gerilja kardio, nedtrapping til jeg kommer til joggemålet.

Så når jeg skal jogge: 4 min oppvarming, deretter 4 min Gerilja kardio, nedtrapping til sykkelen

Deretter samme programmet opp igjen med sykkelen bare at jeg tar vekk opvarminga slik: 4 min Gerilja kardio, nedtrapping reste hjem. Hjemme: Gerilja kardio på romaskinen.

Har ikke prøvd det enda så vet ikke hvor mye jeg takler, men tror at visst jeg kjører det slik som det her kommer jeg til å være på nippet til å kaste opp som jo er bra:/.

 

Jeg er forresten 15 år, sliter litt med ryggen, men går fint.

Visst jeg klarer å holde følge med dette, hvor mye fett vil jeg da klare å forbrenne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt kosthold:

 

Frokost: mat: 1 skive med hapå eller fårepølse eller havregrøt. Drikke: 1 glass vann, 1-2 glass oboy og melk (liker ikke melk så gjør dette for å få i meg det nødvendige av kalk osv.

Lunsj: mat(2 lunsjpauser): Først 2 skiver med hapå og vann, så 2 skiver med fårepølse og vann + frukt

Middag: Sundt og godt

Kvelds: varmt måltid: nudler, havregrøt, omelett, arme riddere, ostesmørbrød og av og til skiver. Drikke: x antall glass Oboy og melk eller vann.

 

Tar også av og til litt sjokolade på dagen, men det skal jeg slutte med.

 

Men tingen er at jeg ønsker å miste fett samtidig som å bli sterkere og bygge muskler.

Bør kanskje endre på kostholdet, men får ta det etter hvert.

Dette blir da planen jeg har kommet frem til:

Om morgenen: spise 1 skive og et glass melk -> gerilja kardio med løping og sykling

Kveld: Styrketrening med blant annet: armhevinger, benløft, crunches, bro, roing..

 

Trener styrke ca hver kveld før jeg skal dusje, men hviler 1 eller 2 dager sånn ca.

Si ifra om jeg bør endre på noe!

Lenke til kommentar

Bare sier i fra at en ikke må ta alt som står i artikkelen på tn.no om 4x4 som fast fisk! De lærde strides i om mange intervaller av 4x4 over tid faktisk er givende for O2 opptaket. Det ble tatt opp i siste utgave av Stayer: De viste til forskning hvor det var mer enn 5 4x4 økter pr uke, i opp mor seks uker. Gruppen hadde fått kraftig O2 hopp i starten(første to ukene) for så å stagnere og falle ned igjen i de siste.

 

Greit å være obs på det, da det virker som om "alle" sier at 4x4 er himmel og noen dermed kan trene feil!

Lenke til kommentar

Så spørs det hva som er alternativet da, kutte ut 4x4 og prøve å finne ut noe selv?

Og selv om det skulle falle, blir ikke formen dårligere.

Er neppe slik at de ansatte på TN nå angrer på å ha begynnt pga formen er dårligere en før.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...